اجرای ۸۰ برنامه شاخص دفاع مقدس در رشت/ امنیت ملی را خارج از مرزها جستجو نکنیم

قاسمی بابیان اینکه دفاع مقدس الگوی حل مشکلات است گفت: سازش با آمریکا مشکلات را حل نمی کند امنیت ملی را در خارج از مرزها جستجو نکنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیداکبر قاسمی» امروز (چهارشنبه، ۲۶ شهریور ) در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: عزت، شهادت، شهامت، ایثار و فداکاری را از دفاع مقدس آموختیم.


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه جهانیان عظمت ملت ایران را با فداکاری ها و ایثارگری های شهدا، رزمندگان و جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس مشاهده کردند گفت: ملت ایران با تجهیزات محدود و با قدرت ایمان و دست خالی در برابر استکباران جهانی ایستاد.


وی اذعان کرد: در دفاع مقدس ملت ایران شعار ما می توانیم را باور کردند.


قاسمی شجاعت جوانان و فرماندهان قوی و باهوش و همچنین رهبری و هدایت امام(ره) را از دلایل پیروزی کشور در برابر دشمن بعثی دانست و خاطرنشان کرد: دفاع دیروز و بازدارندگی امروز از ویژگی های بارز دفاع مقدس است.


وی به حضور بانوان در جبهه های نبرد اشاره کرد و ادامه داد: بانوان این مرز و بوم همپای مردان در پشت جبهه ها و با شجاعت در میدان نبرد به عنوان امداد گر حضوری فعال داشتند.


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: مدیریت حکیمانه امام (ره) تاثیرات شگرفی در حوزه منطقه ای، بین المللی و داخلی داشت.

وی اضافه کرد: وحدت و انسجام ملت ایران، اشتباهات استراتژیکی عراق که ملت ایران را اینگونه نشناخته بود و همچنین هدایت معمار کبیر انقلاب زمینه پیروزی کشور را علیه استکبار مهیا کرد.


قاسمی با اشاره به اینکه در جنگ هشت سال دفاع مقدس همه قوم ها، نژادهای ایران در کنار هم درمقابل دشمن بعثی ایستاند تصریح کرد: استان گیلان‌ هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب و نظام کرد و حراست از خون شهدا وظیفه همگان است.

 

*خودباوری رمز موفقیت ملت ایران

فرمانده ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر اینکه خودباوری، ملت ایران را در دوران دفاع مقدس پیروز میدان کرد گفت: اکنون با اتحاد، همدلی و یکپارچگی،‌ ایران یکی از قدرتمند ترین کشورها در منطقه شمرده می شود.


وی ادامه داد: امنیت ملی را نمی توان از بیرون از مرزهای کشور جستجو کرد بلکه با استقامت و پایداری و اقتدار باید با اتکا به توانمندی های داخلی بدان دست یافت.


قاسمی با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ نرم در صدد تغییر افکار هستند اذعان کرد: سازش با آمریکا مشکلات را حل نمی کند بلکه با الگوگیری از دفاع مقدس می توان بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.

 

*اجرای ۸۰ برنامه محوری و شاخص هفته دفاع مقدس در رشت
فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به هفته دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس ۴۰۰برنامه تدوین شده که از این مجموع ۸۰ برنامه محوری و شاخص در شهرستان رشت اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: همایش تجلیل از ۱۰۰ رزمنده دفاع مقدس، خاطره گویی، نواختن زنگ مقاومت، برگزاری میزخدمت، تهیه و توزیع ۱۵۰ بسته کمک آموزشی بین دانش آموزان نیازمند، غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا از اهم برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان رشت است.‌

کد خبر 972423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha