رشد ۶ برابری جمعیت روستاهای «چهکند و دستگرد» در حاشیه شهر بیرجند

تنها گفت: نرخ رشد جمعیت روستاهای دستگرد و چهکند طی ۲۰ سال گذشته پنج تا ۶ برابر نرخ رشد شهر بیرجند و بیش از میانگین روستاهای حریم بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قاسم تنها» صبح امروز (۲۶شهریور) در کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری ذیل ستاد بارآفرینی شهری خراسان جنوبی اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بحث تثبیت مالکیت اراضی اقدام به سند دار کردن اراضی در روستاهای دستگرد و چهکند کرده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌ جنوبی افزود: تاکنون در روستای دستگرد بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار در بخش‌های مختلف زیرسازی، آسفالت معابر، جدول گذاری و سایر موارد هزینه شده است.

 

وی از صدور ۴۸۰ جلو سند در روستای چهکند خبر داد و گفت: همچنین ۵۱۶ واحد مسکونی در روستای چهکند ساخته و واگذار شد و ۶۴ هکتار زمین تامین و ۹۷۲ قطعه زمین نیز در این روستا واگذار شده است.

 

تنها با اشاره به هزینه کرد ۲ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان اعتبار در روستای دستگرد هزینه شده است، ادامه داد: در این روستا ۴۰۴ جلد سند صادر و ۵۹۱ قطعه زمین مسکونی واگذار شده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه بخشی از اراضی جنوب غرب دستگرد و شرق روستای چهکند در حریم شهر بیرجند قرار گرفته است، تصریح کرد: کانون‌های ساخت و ساز در روستای دستگرد به علت حریم‌ها محدود شده اما براساس تصاویر ماهواره ای در اراضی باغی به نام کلاته داروغه ساخت و سازها افزایش یافته است.

 

وی با تاکید بر اینکه روستای دستگرد و چهکند جزو روستاهای هستند که  در ۲۰ سال گذشته بیشترین نرخ رشد جمعیت در حریم شهر بیرجند را داشته اند، گفت: جمیعت ۱۸۹ نفری روستای دستگرد در سال ۷۵ در حاضر به حدود ۶ هزار نفر و جمعیت ۲۲۶ نفری روستای چهکند در همین بازه زمانی به براساس آمار خانه بهداشت به هفت هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

 

تنها بیان کرد: نرخ رشد جمعیت روستاهای دستگرد و چهکند طی ۲۰ سال گذشته پنج تا ۶ برابر نرخ رشد شهر بیرجند و بیش از میانگین روستاهای حریم بوده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌ جنوبی یادآور شد: در محدوده روستای چهکند روند ساخت و سازها به سمت دانشکده کشاورزی است که باید از قرارگیری این اراضی در بطن روستا ممانعت شود.

 

 

کد خبر 972442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha