۹ هزار و ۹۲۱ ماموریت شهری و جاده ای توسط فوریت های پزشکی انجام شده است

علیمرادی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۹۹۲۱ ماموریت شهری و جاده ای در سطح استان انجام شده است، گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ بار برای خدمات دهی به بیماران و مصدومان و جامعه هدف به پرواز درآمده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام، صبح امروز(۲۶ شهریور) در دیدار رئیس دانشگاه، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه و مسئولان و کارکنان مرکز فوریت‌های پزشکی استان با امام جمعه ایلام، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر توانسته‌ایم با تلاش و کوشش  و حمایت های دولت و وزارت بهداشت و درمان ۷۰ درصد ناوگان فوریت‌های پزشکی استان را نوسازی کنیم.

 

«صید نور علیمرادی» با بیان اینکه از مجموع ۷ بالگرد ویژه کشور، یکی از این بالگردها به استان ایلام تعلق گرفته است، افزود:  استان ایلام دارای ۸۵ آمبولانس است که ۵۰ درصد  آنها تیپ c بوده و به تمام امکانات و خدمات مجهز هستند.

 

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای یکی از مدرن‌ترین پایگاه‌های سراسر کشور و دومین پایگاه از نظر فعالیت عملیات در کشور است، گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان از ابتدای سال تاکنون ۱۳۵ بار برای خدمات دهی به بیماران و مصدومان و جامعه هدف به پرواز درآمده است.

 

علیمرادی یادآور شد:  تمامی خدمات بالگرد اورژانس هوایی استان برای جامعه هدف رایگان است و هر پرواز آن برای دانشگاه علوم پزشکی استان ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه  علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام تصریح کرد: در هر ماه  بالغ بر ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان بابت پرواز بالگرد اورژانس هوایی استان هزینه می‌شود.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه همکاران ما در ایام شیوع بیماری کرونا به نحو شایسته‌ای به جامعه هدف خدمت رسانی کرده اند، گفت: ۲ وظیفه شامل انتقال بیماران مشکوک به کرونا از منزل با رعایت پروتکل‌ها و  بیماران مثبت کرونا در سایر بیمارستان‌ها به بیمارستان مصطفی خمینی مخصوص کرونا برای پرسنل تعریف شده است.

 

علیمرادی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۹۹۲۱ ماموریت شهری و جاده ای در سطح استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: اورژانس ۱۱۵ و فوریت‌های پزشکی در تمام بحران‌ها در صف مقدم خدمات دهی به مردم و جامعه قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: استان دارای ۱۲ پایگاه شهری و ۲۸ پایگاه جاده‌ای است و  در کمتر از  هر ۴۰ کیلومتر یک پایگاه وجود دارد که کار انتقال بیماران را از محل حادثه تا مراکز درمانی انجام می‌دهند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 972467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha