پوشش ۹۰ درصدی اینترنت اپراتورها در قرچک

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: پوشش ۹۰ درصدی اینترنت اپراتورها در قرچک صورت گرفته است و ۱۰ ایستگاه جدید موبایل نیز نصب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان­های تهران، حسین حمیدی پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران از پوشش دهی 90 درصدی اینترنت اپراتورها در شهرستان قرچک خبر داد و گفت: پوشش دهی اینترنت اپراتورها در قرچک  بیش از 90 در صد و قابل قبول است اما اعتقاد به ارتقا این وضعیت داریم تا پوشش صددرصدی اتفاق بیافتد.
وی در جلسه مشترک توسعه زیرساخت های ارتباطی شهرستان قرچک گزارشی از وضعیت پوششی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ارائه داد و از عزم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه شبکه مخابراتی به منظور استفاده بهینه شهروندان قرچک از اینترنت خبر داد.
حمیدی پور افزود: حدود 90 درصد روستاهای استان تهران از اینترنت برخوردارند و این اتفاق از اولویت های دولت بود.
این مسئول یادآور شد: قطعات مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی هایتک هستند و اکثر آنها به کشور وارد می شوند، به همین دلیل در شرایط تحریم با وضعیت سختی روبرو شدیم اما این باعث نشد از توسعه شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات عقب بیفتیم، بخصوص در استان تهران که وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان ها حاکم است.
وی گفت: برای هوشمندسازی مدارس از مودم های تولید داخل استفاده کرده ایم که در سال جهش تولید اتفاق خوبی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی بود و این تولیدات نیز مورد رضایت اپراتورها قرار گرفت.
حمیدی پور ادامه داد: وضعیت ارتباطی در قرچک مطلوب است ولی جای توسعه دارد بخصوص با رایگان شدن پهنای باند شبکه "شاد" و افزایش استفاده از شبکه داخلی، نیاز به توسعه بیشتر احساس می شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تهران گفت: در حال حاضر 26 ایستگاه موبایل در قرچک وجود دارد که 10 ایستگاه دیگر با هماهنگی فرمانداری و همکاری اداراتی نظیر شهرداری در شهرستان نصب خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: خود را ملزم به نظارت بر نحوه سرویس دهی اپراتورها و تعهدات آنها در ارائه خدمات با کیفیت و استاندارد می دانیم و از این رو انتظارات فرمانداری بری ما لازم الاجراست.

کد خبر 972486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha