صادرات بخش کشاورزی نیازمند حمایت های بیشتر است

الماسی با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد محصولات کشاورزی صادراتی گیلان، تولیدات نباتی و باغی است گفت: صادرات بخش کشاورزی نیازمند حمایت های بیشتری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ «مسعود الماسی» امروز (چهارشنبه،۲۶ شهریور) در جلسه کارگروه توسعه صادرات گیلان که در سالن الغدیر استانداری برگزار شد با بیان اینکه گیلان در تولید هفت محصول کشاورزی رتبه برتر کشور را دارد گفت: فندوق، چای، گل گاو زبان، بادام‌زمینی، پیله ابریشم، ماهیان استخوانی از جمله محصولاتی است که گیلان در آن رتبه نخست کشور را دارد.


رییس جهادکشاورزی گیلان ادامه داد: در تولید محصول کیوی نیز حائز رتبه دوم کشور هستیم.

الماسی تصریح کرد: سالانه حدود سه میلیون تُن محصول کشاورزی در گیلان تولید می‌شود که ارزش اقتصادی این محصولات بیش از ۱۷۲ هزار میلیارد ریال است و شامل محصولات زراعی، دامی، شیلاتی و باغی است.


وی افزود: عمده محصولات صادراتی از گیلان، محصولات خام کشاورزی است که در این حوزه گیلان نیازمند صنایع تبدیلی و تکمیلی بیشتر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: سال گذشته محصولات کشاورزی به ارزش اقتصادی بیش از ۲۹۰میلیون دلار از گیلان صادر شد که این آمار، امسال به ۵۷۰ میلیون‌ دلار رسید و در این حوزه از لحاظ وزنی ۹۱درصد رشد داشتیم.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۲ درصد محصولات کشاورزی صادراتی گیلان، تولیدات نباتی و باغی است.

*تشکیل میزهای تخصصی کالا در گیلان
«فرهاد دلق پوش» نیز در این نشست با بیان‌اینکه صادرات و واردات استان تحت نظارت ویژه مدیریت می شود افزود: کارت‌های بازرگانی واحدهای غیرتولیدی و تولیدی استان به‌طور مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در چندماه گذشته ۲۹ کارت بازرگانی در گیلان صادر شد گفت: ۹۴ کارت بازرگانی در این مدت در استان تمدید شده است.


وی از تشکیل میزهای تخصصی کالا در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته میز کالای مختص محصول بادام تشکیل شد و امسال نیز میز کالای چای در لاهیجان و همچنین میز کالای زیتون در رودبار تشکیل می‌ شود.‌

کد خبر 972507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha