کشت مستقیم پنبه در ۱۲ هکتار از اراضی فسا

انصاری گفت: با استفاده از رقم «ارمغان» پنبه، ۱۲ هکتار از اراضی فسا به روش مستقیم زیر کشت پنبه رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ناصر انصاری»، امروز (چهارشنبه 26 شهریور) از کاشت پنبه به روش مستقیم در مزارع فسا خبر داد و به خبرنگاران گفت: با استفاده از رقم «ارمغان» پنبه، 12 هکتار از اراضی فسا به روش مستقیم زیر کشت پنبه رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی فسا ادامه داد: با انجام کشت پنبه به روش مستقیم،  مصرف بذر از 40 به 35 کیلو گرم در هر هکتار در فسا کاهش یافته است و موجب صرفه جویی در مصرف نهاده ها و بهبود عملکرد مزارع می شود.
وی اضافه کرد: از سیستم آبیاری تحت فشار در مزارع پنبه این شهرستان نیز استفاده می شود که صرفه جویی 20 درصدی در مصرف آب دارد.
انصاری با اشاره به روش کاشت مستقیم به عنوان یکی از روش های نوین کشاورزی در دنیا بیان کرد: این روش بدون استفاده از گاوآهن و زیر و رو کردن خاک و حذف عملیات خرد کردن کلوخه ها و تسطیح، بذر کاری و کودکاری در یک مرحله و با استفاده از دستگاه کشت مستقیم در بقایای محصول قبل انجام می شود .
 
وی ادامه داد: افزایش مواد آلی در خاک، توسعه کشت مکانیزه در زراعت پنبه، بهره وری بیشتر از نهاده های کشاورزی انصاری، کاهش هزینه های تولید با توجه به بالا بودن هزینه ها در زراعت پنبه و حفظ رطوبت در خاک از مزایای این روش کشت است.
انصاری با تاکید بر لزوم بهره وری از آب و خاک در کشاورزی گفت: کشت مستقیم در مدیریت بقایای گیاهی، سطح سبز یکنواخت تر و بهینه سازی مصرف سوخت نقش موثری دارد و موجب حفظ منابع می شود.

کد خبر 972510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha