ضرورت اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان در گلستان

محمدی نیک گفت: قانون تسهیل ازدواج جوانان فرصت مغتنمی است که می توانیم از آن برای حمایت از ازدواج جوانان بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدعلی محمد نیک» عصر امروز(چهارشنبه 26 شهریور) در ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان با اشاره به قانون تسهیل ازدواج جوانان اظهار کرد:  به منظور توانمندسازی جوانان برای تشکیل خانواده، دولت مکلف است صندوق اندوخته ازدواج جوانان را ایجاد کند.

 

مدیرعامل مجمع ازدواج آسان جوانان مهر ادامه داد: همچنین در ماده دو این قانون دولت مکلف شده است که علاوه بر استفاده از منابع بودجه سنواتی پیش بینی شده، از محل «صندوق اندوخته ازدواج جوانان» به مزدوجین نیازمند به اجاره مسکن، حسب تشخیص کمیته سامان ازدواج با توجه به امکانات صندوق، وام ودیعه مسکن پرداخت کند.

 

 محمدی نیک افزود: در ماده سوم قانون تسهیل ازدواج جوانان تأکید بر روشهای انبوه سازی، کوچک سازی، ارزان سازی و استفاده از روش های نوین ساخت در امر مسکن، دولت مکلف است علاوه بر بهره مندی از تسهیلات متداول و رایج فعلی (انبوه سازی و اجاره به شرط تملیک) از طریق نهادهای عمومی نظیر شهرداری و اوقاف و امور خیریه و با بهره گیری از همکاری و امکانات وزارت مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استفاده از زمین های دولتی یا زمینه ای اهدایی خیرین، واحدهای ساختمانی به عنوان «مسکن موقت» احداث کرده و آنها را در اختیار زوج های جوان با اجاره مناسب قرار دهد. مدت استفاده هر زوج متقاضی از این واحدها حداکثر سه سال است.

 

وی گفت: براساس این قانون همچنین  به هر یک از خانواده‌های جوان عضو صندوق که هیچیک از زوجین اشتغال به کار یا منبع درآمدی نداشته باشند، حداکثر تا مدت دو سال پس از تاریخ ازدواج مبلغی به عنوان کمک هزینه زندگی به صورت قرض ‌الحسنه پرداخت می شود.

 

مدیرعامل مجمع ازدواج آسان جوانان مهر با بیان اینکه  تکریم و ترویج سنت حسنه نبوی ازدواج، فرهنگ سازی و ترویج الگوهای مطلوب در این قانون نیز تأکید شده است، افزود: به منظور سامان دادن به فعالیت های ازدواج در استان ها و نظارت بر روند اجرایی این قانون در تمامی فرمانداری ها، کمیته سامان ازدواج متشکل از فرماندار، امام جمعه شهر و رئیس شورای شهر تشکیل شود که متأسفانه هنوز در شهرستان های ما این مهم رقم نخورده است.

 

محمدی نیک افزود: مسکن جوانان یکی از دغدغه های جدی جوانان در آستانه ازدواج است و خیران این آمادگی را دارند که مسکن های مقاوم را در صورت همراهی دستگاه های اجرایی در اختیار زوجین قرار دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع خیرین ازدواج جوانان یکی از اتفاقات خوبی بود که در استان رقم خورد و این مجمع با بهره گیری از ظرفیت خیران توانست به ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه کمک کند.

 

کد خبر 972573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha