مجوز استخدام بیش از ۵ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از اختصاص ردیف استخدامی در راستای اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار معلم برای سال تحصیلی جدید در سیستان و بلوچستان استخدام شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حمید رضا رخشانی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا بود؛ می دانید که مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجرا است، همانطور که مقام معظم رهبری در این عرصه پیش قدم بودند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: بازگشایی مدارس دارای سه مصوبه از سوی ستاد ملی کرونا بود،  اولاً باید مدارس بازگشایی شود، دوماً در 15 شهریور بازگشایی انجام شود، سوماً آموزش حضوری باشد.

 

 رخشانی عنوان کرد:  با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا  جلسات متعددی برگزار شد تا به جد تصمیم گیری ها انجام شود؛ دستورالعملی در وزارت خانه تنظیم شد که همه مدارس پایبند به مصوبات ستاد ملی کرونا باشند ولی  اطلس آموزشی را مد نظر قرار داشته باشند.

 

وی افزود: براساس اطلس آموزشی مقرر شد شورای مدارس دو اصل اساسی اقتضایی و قابل انعطاف را رعایت کنند زیرا که هر مدرسه شرایط خاص خودش را دارد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  با اشاره به اینکه نزدیک به 71 درصد از مدارس سیستان و بلوچستان روستایی هستند، ادامه داد: شوراهای مدارس در مورد چگونگی تدریس دانش آموزان تصمیم گیرنده هستند و باید اقتضایی عمل کنند و قابلیت انحطاف را داشته باشند.

 

رخشانی با اشاره به اینکه اطلس آموزش براساس اقتضایی و قابلیت انحطاف در مدارس تنظیم شده است، گفت: باید مدیران مدارس به حداقل آمار دانش آموز در کلاس درس و  به حداقل زمان حضور دانش آموزان در مدارس دقت لازم را داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه زدن ماسک برای دانش آموزان در مدارس اجباری است، افزود:  با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان در وضعیت زرد قرار دارد دانش آموزان در مدارس شیفت بندی شده اند.

 

 مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: آموزش زمانی می تواند تاثیر بیشتری داشته باشد که معلم  ارتباط نزدیک با دانش آموزان داشته باشد و تفاوت های دانش آموزان را بشناسد و دانش آموزان ارتباط خوبی با معلمان داشته باشند و از نزدیک با روش تدریس معلم آشنا شوند.

 

رخشانی یادآور شد: اگر ارتباط دو طرفه بین معلمان و دانش آموزان برقرار نشود معلم نمی تواند آموزش را تفهیم کند و تاثیرات مثبت خودش را بگذارد؛ همه ما می دانیم که معلمان الگوی فرزندان ما هستند به همین دلیل دانش آموزان چهره به چهره با معلمان خودشان آشنا شوند و رفتار و برخورد معلم خودش را ببیند خیلی تاثیر برای الگو پذیری دارد.

 

وی افزود: اگر شرایط پیش آمد و ما نتوانستیم آموزش حضوری را داشته باشیم و به فضای مجازی هدایت شدیم حداقل یک شناخت کافی معلم با دانش آموز و بالعکس آن از هم داشته باشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد:  هر چقدر مدت حضور دانش اموزان بیشتر شود  سرعت آموزش بیشتر می شود و کار به نحوی انجام شود که مفاهیم اصلی که دانش آموز باید حضوری متوجه شود معلمان بتوانند در این مدت این مفاهیم اصلی را که نیاز به حضور دانش آموز است آموزش بدهند و  دیگر توضیح و فعالیت ها در بستر مجازی دنبال شود.

 

رخشانی گفت: در رابطه با جذب نیروی انسانی در سال تحصیلی 98- 99 و 99-1400، 13 هزار و 400 نفر ردیف استخدامی جذب کرده ایم.

کد خبر 972649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha