سپاه در هفته دفاع مقدس| از اهدای نشان حاج قاسم به ۵ هزار دانش آموز تا افتتاح طرح های محرومیت زدایی

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس طی مدت یک دهه برگزار و از ۲۹ شهریورماه جاری و با دیدارهای سه دستگاه نظامی با مسئولین آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ پاسدار محمدعلی نظری، پنجشنبه(27 شهریور) در نشست خبری اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس با بیان اینکه بعضی از برنامه های هفته دفاع مقدس به صورت مشترک با ارتش و نیروی انتظامی تدارک دیده شده، گفت: برنامه ها طی مدت یک دهه برگزار و از 29 شهریورماه جاری و با دیدارهای سه دستگاه نظامی با مسئولین استان آغاز می شود.

 

 

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در طول این دهه برنامه های جهادی، محرومیت زدایی و سازندگی انجام می شود؛ افزود: در همین راستا خانه محرومین در 11 شهرستان، افتتاح سرویس های بهداشتی و حمام و مسکن مددجویی کمیته امداد و بهزیستی افتتاح می شود.

 

 

وی ادامه داد: افتتاح دو مدرسه توسط بسیجی ها و با همکاری بعضی از دستگاه ها، افتتاح دو حوزه مقاومت، افتتاح دو طرح آبرسانی انتقال آب روستایی، یک باب خانه عالم، مسجد، اتمام لایروبی قنوات، زمین ورزشی روباز و... از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

سرهنگ نظری بازدید رایگان از موزه دفاع مقدس در طول هفته دفاع مقدس از ساعت 8 صبح تا بعد از نمازمغرب و عشاء با حضور راویان دفاع مقدس، پخش برنامه پلاک طی 10 شب با همکاری صداوسیما و حضور دستگاه های مختلف برای بیان نقش هر یک از آنان در دفاع مقدس را از دیگر برنامه ها عنوان کرد که در نخستین سری از این برنامه نقش لشکر 41 ثارالله در دفاع مقدس در برنامه پلاک پخش می شود.

 

 

وی از تجدید ویژه برنامه تجدید میثاق با شهدا توسط بسیج دانش آموزی، نواختن زنگ ایثار و شهادت در مدارس که دانش آموزان حضور دارند و اهدای «نشان حاج قاسم» در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی به تعداد 5 هزار عدد، حضور راویان در مدارس، رزمایش خدمات مؤمنانه در مصلی و... خبر داد.

 

 

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان آغاز برنامه های علمی پژوهشی در دانشگاه امام حسین علیه السلام کرمان، حضور سازمان یافته نظامیان در نمازجمعه، اعزام تیم های پزشکی به مناطق کم برخوردار به خصوص جنوب و حاشیه شهر، تجلیل از کادر پزشکی نظامی که کمک کار علوم پزشکی بودند، تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران را هم مورد اشاره قرار داد.

 

 

وی گفت: در روز هشتم مهرماه نیز ویژه برنامه تجلیل از بانوان ایثارگر توسط بسیج جامعه زنان در گلزارشهدای کرمان برگزار می شود.

 

 

سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد هم از دیدار تصویری اعضای ستادبزرگداشت هفته دفاع مقدس با مقام معظم رهبری در نخستین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: این برنامه به صورت زنده از شبکه های یک سیما و شبکه خبر پخش می شود.

 

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، رونمایی از 50 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و معرفی این کتب در طول هفته دفاع مقدس از شبکه استانی سیما را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.

 

 

 

 

کد خبر 972717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha