معرفی موفق ترین ادارات در برون سپاری کارها به سمن ها

کلانتری گفت: موفق ترین ادارات در برون سپاری کارها به سمن ها به عنوان مردمی ترین دستگاه معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز در پنجاه و ششمین نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: نه تنها باید رتبه سوم تولید ماهی در استان حفظ شود بلکه باید با کمک بخش خصوصی  این رتبه ارتقا یابد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید با نگاه کارشناسی و خروجی محور جذب سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه خوراک آبزیان شکل گیرد.

 

کلانتری با بیان اینکه با تحقق این مهم زنجیره تولید محصول در بخش شیلات فراهم می‌ شود، ادامه داد: از محل تسهیلات اشتغال زایی، سرمایه در گردش بخش شیلات حمایت خواهند شد.

 

وی همچنان تعامل واحدهای بخش شیلات با دامپزشکی را یک ضرورت خواند و گفت: چرخه محصولات ورودی به تکثیر باید با نگاه کارشناسی شده انجام گیرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه به ظرفیت‌ های بیمه‌ای به عنوان یک صنعت اثرگذار باید در سرمایه گذاری ها دیده شود، یادآور شد: در استان ما بسیاری از کارها شکل گرفته، اما مطالعات کارشناسی در آن دیده نشده است.

 

کلانتری اظهار کرد: باید قوانین و چارچوب‌ ها به شکل مناسب در این ظرفیت‌ ها دیده شود.

 

وی با اشاره به تأثیر کرونا بر اقتصاد، گفت: تا جایی که امکان دارد باید حمایت و کمک و مشاوره به تولیدکنندگان محقق شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جالب نیست سومین تولید کننده ماهیان کشور باشیم و سرانه مصرف استان پایین باشد، تصریح کرد: بازارچه‌ های فروش ماهی باید در استان فعال شود.

 

کلانتری در این راستا خواستار حمایت ویژه شهردار یاسوج از تولید کنندگان ماهی برای راه اندازی بازارچه ماهی در استان شد.

 

وی با اشاره به اینکه باید اطلاع رسانی به شکل مناسبی در خصوص این ظرفیت ها انجام شود، گفت: در بحث تمدید پروانه باید نشستی برگزار و بر اساس یک ساماندهی اقدامات لازم عملیاتی شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی، تصریح کرد: پایان شهریور مهلت استفاده از تسهیلات کرونا بوده و واحدها می‌ توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

 

کلانتری خواستار حمایت تولیدکنندگان از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی شد و از پیگیری وضعیت استمهال صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: می طلبد بانک های عامل استان تولید کنندگان را در پرداخت تسهیلات بیش از پیش یاری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نسبت مصارف به منابع در کهگیلویه و بویراحمد بالاتر از نرم کشوری است، اظهار کرد: این مهم نشان دهنده اراده بانک های عامل استان برای مشارکت و فعالیت بخش خصوصی است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت سمن‌ ها، ابراز داشت: باید شرایط فعالیت سمن‌ های جدید فراهم شده و به واسطه ظرفیت استعداد استان، هدف گذاری ها شکل گیرد.

 

کلانتری با بیان اینکه باید حمایت از سمن‌ ها با نگاه خروجی محور شکل گیرد، گفت: باید آموزش سمن‌ ها و جوامع محلی را داشته باشیم.

کد خبر 972727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha