بیش از ۴۰ میلیون تن کالا در گمرک‌های کشور ترخیص نمی‌شود

آیت الله شعبانی گفت: طبق مطالعه‌ای که انجام شده بیش از ۴۰ میلیون تن کالا در گمرک‌های کشور ترخیص نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب شعبانی در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان گفت:‌ یکی از مسائلی که در قرآن کریم مطرح می شود مقدمه تقوا است که انگیزه تقواست به طوری که اگر کسی که تقوای الهی را رعایت کند به حکمت الهی دسترسی پیدا می کند.

 

نماینده ولی در استان و امام جمعه همدان افزود: اگر قلب شما زنهار پیدا کرد قرآن را مطالعه کنید به این دلیل است که انسان به حکمت دست پیدا کند.

 

وی تصریح کرد: اگر فردی می خواهد دنیا و آخرت خود را آباد کند نیاز به حکمت است هیچ امری از دنیا و آخرت شما اصلاح نمی شود مگر با حکمت.

 

وی با بیان اینکه اگر کسی که اهل حکمت باشد منشا دعای خیر است، اظهار داشت:‌ در روایات دو رکن به عنوان حکمت مطرح است اطاعت خدا نخستین رکن است .

 

آیت الله شعبانی با بیان اینکه عقلانیت دینی فلسفه انبیاست، اظهار داشت: احکتار، دلالی، سواستفاده کردن اقتصادی فریب و نیرنگ است و افرادی که به دنبال این گونه موارد هستند نه تنها عقلانیت نمی کنند بلکه حربه می زنند.

 

امام جمعه همدان با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز خاطرنشان کرد:‌ دفاع مقدس تقویت هویت دینی و اسلامی و سیاسی ما را رقم زد.

 

وی با یادآوری اینکه دوران دفاع مقدس عناصر جغرافیایی و سیاسی ما را تقویت کرد و برای پیشرفت کشور نیز باید همین گفتمان زنده شود؛ گفت: طبق مطالعه‌ای که انجام شده بیش از ۴۰ میلیون تن کالا در گمرک‌های کشور ترخیص نمی‌شود.

 

وی همچنین به موضوع دخالت دلالان در وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: هشت‌سال با دست خالی در برابر تمام دنیا و ائتلاف جهانی ایستادیم اما امروز نمی‌توانیم در برابر دلالانی که وضع اقتصادی کشور را به این شکل در آوردند بایستیم.

 

وی با اشاره به مصاحبه سفیر امارات در واشنگتن عنوان کرد: سفیر امارات اظهار کرده که اشتراکات امارات با اسرائیل بیشتر از اشتراکات امارات با فلسطین است به کجا رسیده‌ایم که برخی کشورهای اسلامی این چنین رفتاری از خود نشان می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه اتحادیه عرب در حال حاضر اقدام قاطعی در این زمینه نداشته است، گفت: عواقب حضور اسرائیل در منطقه پای همین کشورهایی است که اسرائیل را به رسمیت شناخته‌اند.

 

آیت الله شعبانی با بیان اینکه آمریکا نشان داده در قواعد بین‌المللی هیچ منطقی نمی‌شناسد و فقط به فکر منافع خود است، آمریکا از برجام خارج شده و این حق را ندارد که شکایت کند.

 

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: برگشت خودکار تحریم‌های ایران شدنی نیست ضمن اینکه اعضای شورای امنیت مخالف شکایت آمریکا از ایران هستند.

 

کد خبر 973000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha