داناترین ملت‌های جهان، هویت خود را بر اساس ادبیات و هنر بنانهاده‌اند

فلاحتی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست گفت: داناترین و فرهیخته‌ترین ملّت‌های جهان ملّت‌هایی هستند که هویت خویش را بر اساس اندیشه و ادبیات و هنر بنانهاده‌اند.

«حجت فلاحتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، با اشاره به تقدیر از شاعران و نویسندگان پیشکسوت بخش مروست به مناسبت روز ملی شعر و ادب فارسی، گفت: به مناسبت سالروز گرامی داشت شاعر ایرانی استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب فارسی نشست شاعران، نویسندگان، ادیبان و اصحاب اهل‌قلم در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست با بیان اینکه شعر اتفاقات روزمره انسان‌ها را ارج می‌نهد، اظهار داشت: آمیختگی ما با شعر و تأثیری که شعر بر فرهنگ و روحیات و رفتار ما می‌گذارد، ضرورت پرداختن به آن و ضرورت پاسداری از حریم این عنصر اعجازآفرین را بیشتر روشن می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه داناترین و فرهیخته‌ترین ملّت‌های جهان ملّت‌هایی هستند که هویت خویش را بر اساس اندیشه و ادبیات و هنر بنانهاده‌اند، افزود: به حمد الهی میهن عزیز ما از حیث وجود میراث ارزشمند و گران‌بهای فرهنگ، تمدن، شعر و ادبیات، کشوری غنی است که به آن افتخار می‌کنیم و این موضوع بر همه جهانیان ثابت‌شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مروست افزود: شهر تاریخی و بافرهنگ و متمدن مروست نیز شاعران، نویسندگان و ادیبان فرهیخته فراوانی را در خود پرورانده است که امروز موجب فخر و مباهات این خطه از استان و کشور می‌باشند‌.

کد خبر 973169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha