بازگشایی مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد خراسان شمالی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی از بازگشایی فعالیت های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه های آزاد استان با اجرای دقیق و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبر داد.

«فرج الله راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: پیرو اعلام استانداری و ششمین مصوبه پانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بازگشایی فعالیت های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای با اجرای دقیق و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی بلامانع است.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: شایسته است مراکز و آموزشگاه های آزاد با تاکید بر اجرای دوره های آموزشی به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) و رعایت تمام دستورالعمل ها و موارد بهداشتی، فعالیت های آموزشی را انجام دهند.

 

وی از جمله دستورالعمل ها را اجرای دقیق شیوه نامه فاصله گذاری اجتماعی در عرصه مهارت آموزی ابلاغی سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعلام کرد و گفت: اجرای کامل پروتکل های ایمنی و بهداشتی ابلاغی از ستاد مدیریت بیماری کرونا و وزارت بهداشت هم ضروری است.

 

راد، بر الزام به رعایت اصول ایمنی و بهداشتشخصی از قبیل استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده تأکید کرد و گفت: کنترل مهارت آموزان در بدو ورود به مراکز و آموزشگاه ها و در کارگاه ها توسط مربیان در خصوص میزان تب و همچنین استفاده از لوازم بهداشتی هم باید حتما انجام شود.

 

وی بر ضدعفونی کردن کارگاه ها و تجهیزات و وسایل آموزشی در ابتدا و انتهای آموزش به صورت روزانه تأکید کرد و گفت: کنترل و نظارت بر کیفیت اجرای شیوه نامه و پروتکل های بهداشتی توسط روسای مراکز و موسسان آموزشگاه ها هم به صورت روزانه و یا دوره ای باید صورت پذیرد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی، پرهیز از اجرای دوره های آموزش تجمیعی و گروهی و نوبت بندی اجرای آموزش روزانه با حداقل تعداد کارآموز را از دیگر نکات مورد توجه مراکز اعلام کرد.

 

 

 

کد خبر 973290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha