برنامه های فرهنگی و هنری هفته دفاع مقس اعلام شد

فتایی از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی وهنری در طول هفته دفاع مقدس خبرداد و گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حوزه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های مساجد با شروع هفته دفاع مقدس آغاز خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد حسین فتایی» امروز(29 شهریور) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه های فرهنگی وهنری گرامیداشت این هفته با رویکرد تقویت فرهنگ ایثار در استان آغاز می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: برنامه های این اداره کل در حوزه های فرهنگی،هنری، قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد طراحی شده است که درغرفه این اداره کل واقع در نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس که از ابتدای هفته دفاع مقدس آغاز به کار خواهد کرد، برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس با همکاری بسیج هنرمندان، برگزای مسابقه کتابخوانی، برگزاری مراسم عصر شعر« ایثار و مقاومت» رونمایی از پوستر اختصاصی طراحی شده توسط کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره ۶۳۰۰ شهید استان از جمله برنامه های طراحی شده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس است.

 

فتایی اظهار کرد: در طول هفته دفاع مقدس تابلوی نفیس خوشنویسی با مضمون سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» در این استان رونمایی می‌شود.

 

وی افزود: همچنین  از فیلم مستند زندگینامه «حسن مرادی» از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و پیشکسوتان مطبوعاتی استان رونمایی می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تصریح کرد: رونمایی از تابلو نفیس خوشنویسی اثر «ستار ولی نژاد» با مضمون سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی»، انتشار زندگی نامه و وصیت نامه شهدای لرستان در نشریات استانی، انتشار پوستر تمثال شهدای استان در فضای مجازی، دیدار با خانواده شهدای عرصه فرهنگ و هنر، معرفی کتاب‌های مولفین و ناشران استانی با موضوع ایثار، شهادت و دفاع مقدس در نمایشگاه، تجلیل از «اسماعیل سپه وند» نویسنده کتاب «بلدچی» و فراهم کردن زمینه ثبت نام و عضویت هنرمندان و اصحاب فرهنگ عضو خانواده شهدا، در صندوق اعتباری هنر و بهره مندی آنها از تسهیلات بیمه و … از دیگر برنامه‌های طراحی شده برای هفته دفاع مقدس است.

 

وی افزود: همچنین ویژه برنامه «روایت گری، شاهنامه خوانی و حماسه سرایی» در طول هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود.

 

فتایی به برنامه‌های طراحی شده توسط ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه علاوه بر حضور در گلزار مطهر شهدا و غبارروبی از مزار شهدا، برنامه‌هایی از جمله تجلیل از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب طرح سه شنبه‌های تکریم، اجرای تئاتر خیابانی در سطح مساجد شهر خرم آباد و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری «روح مقاومت» با موضوعات قرآن و عترت، امام و مرجعیت و دفاع از اسلام و مسجد بر اساس وصیت نامه شهدا در قالب نماهنگ، صوت و پادکست، عکس نوشته و فیلم موبایلی اجرایی می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: در حوزه قرآنی نیز برنامه‌هایی همچون تهیه و تدوین مستند زندگینامه شهدای قرآنی استان، برگزاری مسابقه قرآنی با موضوع جهاد، ایثار و شهادت، تبیین شخصیت قرآنی شهید «حاج قاسم سلیمانی» در قالب کلیپ‌های یک دقیقه‌ای و … برای این هفته پیش بینی شده است.

کد خبر 973294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha