۸ سال دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است

بخشدار هرمز خاطرات ۸ سال دفاع مقدس را یک گنجینه تمام نشدنی از تاریخ انقلاب اسلامی ایران ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس،‌ سید «مجدالدین حسینی» در نشست چهلمین سالگرد دفاع مقدس، بسیجیان، هشت سال دفاع مقدس را نماد اقتدار و سربلندی ملت ایران برشمرد که با ایثار و فداکاری با رهبری عالمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) دشمن تا بن دندان مسلح را که تمامی دول استکباری و ارتجاع منطقه او را همراهی می کردند به زانو درآورد.

 

وی، فرهنگ دفاع مقدس و خاطرات تمام نشدنی آن را برای همه ما یک الگو برشمرد و افزود: انسانهای پاک و وارسته ای که با ایثارجان خود عزت، مردانگی و افتخار را برای ما به ارمغان آورده اند و امروز بزرگترین وظیفه ما پاسداری از اهداف و آرمانهای مقدس شهدا و انتقال آن به نسل جوان بعد از 8 سال دفاع مقدس است.

 

بخشدار هرمز  تأکید کرد انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر ارزشهای والای اسلامی است و همه ما وظیفه داریم با تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت رهروی راستین برای شهدای گرانقدر باشیم.

 

حسینی  تأکید کرد: امروز دشمن به هر بهانه ای سعی دارد با فشار تحریم، تهدید و ایجاد تفرقه شکافنماید، اما باید همه هوشیار باشیم و با سرمشق قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری با وحدت و همدلی در تحکیم اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش مضاعف نمائیم.

 

وی، بااشاره به قرارگرفتن در آستانه هفته دفاع مقدس این هفته را فرصتی مناسب برای بازشناسی اهداف والای انقلاب اسلامی در طول 8 سال دفاع مقدس ذکر کرد. و افزود: دفاع مقدس گنجینه تمام نشدنی است که هرچه از عمر آن می گذرد و روز به روز زوایای جدیدی از هنر معنوی و ایثار و از جان گذشتگی رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس بیش از پیش برای همگان نمایان می شود.

 

سید مجدالدین حسینی  یادآور شد وظیفه اصلی و مهم یادگاران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نماد مقاومت و پایداری ارائه ساز و کاری مناسب و جوان پسند از دوران دفاع مقدس و انتقال آن فرهنگ با هنر نمایی و راهکاری مناسب به نسل های فعلی و بعدی در قالبی جذاب و تأثیرگذار است.

 

 

 

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در جزیره هرمز

 

 سرهنگ پاسدار «رسول جهانداری» فرمانده سپاه سیدالشهدای هرمز نیز با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس و تقارن آن با ماه صفر، اظهار کرد: حرکت در مسیر تحقق اهداف قیام حسینی، به نوعی دانش آموزی در مکتب انسان ساز وعزت بخش عاشورا محسوب می شود که به ما درس آزادگی، ظلم ستیزی، خودشناسی و خداشناسی می دهد و این رسالت ما را سنگین‌تر می‌کند.

 

وی در ادامه به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: پخش بیانات مقام معظم رهبری در روز 31 شهریور در ادارات و بندر هرمز، رژه موتوری بسیجیان  با مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های اجرایی بخش، اجرای طرح سپاس به ویژه دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، فضاسازی و تبلیغات محیطی با رویکرد گرامیداشت دفاع مقدس در میادین و اماکن عمومی با مشارکت ادارات  ونهادهای دولتی و غیر دولتی و تکریم از سربازان نیروهای نظامی و انتظامی  در جزیره از جمله این برنامه هاست.

 

فرمانده سپاه سید الشهدای  هرمز ازدیدار با امام جمعه، نشست بصیرتی خانواده، هرشب یک مسابقه، راه اندازی جلسات پرسش و پاسخ مسئولان ، راه اندازی گروه های جهادی در هفته دفاع مقدس و  تجمع بزرگ بسیجیان، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، ایثارگران و خانواده های معظم شهدا با ذعایت دستورالعمل های بهداشتی به عنوان یکی دیگر از برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در جزیره هرمز نام برد و عنوان کرد: این برنامه با حضور مسئولان بخش در مسجد جامع جزیره برگزار می شود.

  

وی در پایان گفت: نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس و رژه موتور سواران بسیجی در جزیره هرمز از دیگر برنامه هاست.

 

گفتنی است؛ جزیره هرمز با توجه به جمعیت 2 هزار نفری خود در ابتدای جنگ بیش از 38 شهید را تقدیم کرده و شهیده فاطمه نیک به عنوان ام الشهدای جزیره هشت نفر از محارم خود را در دفاع مقدس به انقلاب هدیه کرده و خود نیز در کشتار سال 66 حجاج در مراسم برائت از مشرکین به دست آل سعود به شهادت رسید.

 

کد خبر 973337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha