جزئیات توزیع واکسن آنفولانزا در گلستان/ اولویت تزریق واکسن آنفولانزا با گروه های پرخطر

فاضل آخرین جزئیات توزیع واکسن آنفولانزا در استان گلستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عبدالرضا فاضل» عصر امروز (شنبه 29 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مسئله توزیع واکسن آنفولانزا امروز در سطح ملی مطرح شد، متأسفانه تحریم ها بر واردات واکسن اثر گذاشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: 16 میلیون واکسن آنفولانزا در اختیار هموطنان قرار می گیرد و پیش بینی تا دو هفته آینده درصدی از واکسن وارد کشور شود.

 

وی به اشاره به اینکه اولویت تزریق واکسن با گروه های پرخطر است، بیان کرد: افراد بالای 60 سال، افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند دیابت، آسم، فشارخون، کودکان، کادر درمان و افراد مبتلا به بیماران تنفسی در اولویت هستند.

 

فاضل ابراز داشت: واکسن آنفولانزا به صورت سهمیه ای به استان گلستان واگذار می شود و توزیع بین بخش خصوصی و داروخانه ها و همچنین بیمارستان ها انجام خواهد شد و براساس کارت ملی و پرونده بیماری زمینه ای واکسن آنفولانزا در اختیار افراد در اولویت قرار می گیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه برای تهیه واکسن آنفولانزا دستور پزشک نیاز است، گفت: بهترین زمان تزریق آنفولانزا 15 الی 30 شهریورماه است اما تا اواخر مهرماه نیز می توان واکسن را تزریق کرد چراکه همیشه بیماری آنفولانزا در اواخر مهرماه و آذرماه شیوع پیدا می کند.

 

وی با بیان اینکه تزریق واکسن آنفولانزا از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی کند، بیان کرد: تاکنون موردی از ابتلا به آنفولانزا در گلستان گزارش نشده است.

 

فاضل تأکید کرد: هر ساله به صورت فصلی بیماری آنفولانزا در گلستان شیوع پیدا می کند و به طور قطع همزمانی آنفولانزا با کرونا اتفاق خوبی را در استان گلستان رقم نخواهد زد.

 

کد خبر 973378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha