۱۳ پایگاه انتخاب رشته در خراسان جنوبی فعال هستند

واقعی گفت: بیش از ۲۰۰ مشاور متخصص، آموزش دیده و با تجربه در ۱۳ پایگاه انتخاب رشته خراسان جنوبی به داوطلبان کنکور مشاوره ارائه می دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی واقعی» صبح امروز (۳۰  شهریور) در کارگاه آموزشی مجازی انتخاب رشته کنکور سراسری که با همکاری دانشگاه بیرجند برگزارشد، اظهار کرد:  هم اکنون بیش از ۲۰۰ مشاور متخصص، آموزش دیده و با تجربه  در ۱۳ پایگاه انتخاب رشته استان به داوطلبان مشاوره ارائه می دهند.

 

مدیرکل آموزش پرورش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه داوطلبان باید از رشته های تحصیلی و دانشگاه ها آگاهی و شناخت کافی داشته باشند، گفت: در پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش این اطلاعات در دو جلسه مشاوره به دانش آموزان ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: داوطلبان برای انتخاب رشته موفق کنکور باید به مولفه های مختلفی توجه داشته باشند که مهمترین آن علاقه، استعداد و توانایی و بازار کار است.

 

واقعی به خانواده ها نسبت به فعالیت های موسسات غیر مجاز در بحث انتخاب رشته کنکور هشدار داد و افزود: در برخی موارد موسسات که اطلاعات کافی در زمینه انتخاب رشته ندارند وارد میدان می شوند و این موسسات غیر معتبر صرفا به دنبال قبولی داوطلب با هر شرایطی و در هر رشته و دانشگاهی هستند.

 

گفتنی است؛ در این کارگاه که با حضور داوطلبان، والدین و مشاوران در بستر فضای مجازی برگزار شد مراحل انتخاب رشته، نکات کلیدی انتخاب رشته، گروه های آموزشی پنج‌گانه و زیرگروه ها، دوره تحصیلی و ویژگیهای هر دوره، رشته های بومی، سهمیه ها، کیفیت تأثیر سوابق با رشته ثبت نامی، تحلیل کارنامه داوطلب، نمره و رتبه در سهمیه منطقه و کشور و زیرگروه ها ارائه شد.

 

در بخش دیگری از این وبینار تخصصی، اساتید برجسته دانشگاه بیرجند در پنج پنل تخصصی ویژه گروه تجربی، علوم ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان به سوالات دانش آموزان در زمینه رشته ها، شرایط دانشگاه ها، واحد های درسی و شرایط ادامه تحصیل  پاسخ دادند.

کد خبر 973504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha