اعزام کاروان‌های نظامی آمریکا به مناطق نفت‌خیز سوریه

واشنگتن به دنبال غارت منابع نفتی سوریه کاروان جدیدی از تجهیزات نظامی خود را به مناطق شرق نفت خیر این کشور اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، واشنگتن به دنبال غارت منابع نفتی سوریه کاروان جدیدی از تجهیزات نظامی خود را به مناطق شرق نفت خیر این کشور اعزام کرده است.

 

کاپیتان بیل اوربان ، سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) ، روز جمعه در بیانیه ای گفت که ایالات متحده ، تعداد گشت های جنگنده های آمریکایی را بر روی نیروهای آمریکایی افزایش داده و تجهیزات نظامی بیشتری در منطقه مستقر کرده است.

 

اوربان بدون اشاره به روسیه افزود كه این اقدامات برای اطمینان از ایمنی و امنیت ائتلاف نظامی به رهبری آمریكا است كه ادعا شده است که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تكفیری تشکیل شده است.

 

وی اظهار داشت که ایالات متحده به دنبال درگیری با هیچ کشور دیگری در سوریه نیست ، اما در صورت لزوم از نیروهای ائتلاف دفاع خواهد کرد.

 

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ، همچنین گفت: شش دستگاه جنگنده بردلی اوایل روز جمعه از کویت وارد سوریه شدند و استقرار آنها به همراه نیروهای مجهز به تجهیزات رادار ، 100 پرسنل اضافی را به 500 نیروی آمریکایی اضافه می کند.

کد خبر 973563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha