صدور  ۱۴۵ مجوز برای تولید آثار خامه سوزی در سیستان

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز از صدور ۱۴۵ مجوز تولید کارگاهی و انفرادی آثار خامه دوزی بانوان سیستان خبر داد.

صادق میرحسینی امروز در گفت و گو با شبستان اظهار کرد: با ارائه پرونده شهر ادیمی به عنوان شهر ملی خامه دوزی سیستان و تشکیل جلسه دفاعیه در شورای راهبردی ثبت ملی شهر ادیمی، اشتغالزایی بانوان این شهر افزایش و تولیدات آنها رشد چشمگیری داشته است.

وی گفت: این شهر به تازگی به عنوان شهر ملی خُمَک (خامه) دوزی سیستان در فهرست شهرهای ملی صنایع دستی در سوم شهریور ماه جاری در دبیرخانه شورای راهبردی ثبت ملی شهر ها و روستاهای صنایع دستی کشور به ثبت رسیده است.

میرحسینی خاطرنشان کرد: تاکنون نزدیک به 270  نفر از بانوان شهر ادیمی توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آموزش داده و برای 145 نفر مجوز تولید کارگاهی و انفرادی صادر شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز ادامه داد: در این دوره نزدیک به 150 نفر در هفت کلاس آموزشی صنایع دستی شرکت کردند که در پایان نیز به هنرجویان گواهینامه مهارت آموزشی صادر خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز گفت: کلاسهای آموزشی صنایع دستی در رشته های خمک دوزی، سیاه دوزی، حصیربافی و البسه محلی سیستان با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان نیمروز و  شهر ملی خُمَک (خامه) دوزی و برخی روستاها در دوره دوم آغاز شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیمروز افزود: از ابتدای سال تاکنون سه فروشگاه صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی شده که موجبات فروش محصولات صنایع دستی به ویژه خمک (خامه) دوزی سیستان محیا شده است.

 

 

کد خبر 973578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha