ریشه انواع درگیری و نزاع ها در طول تاریخ از دو محور نشأت می گیرد

امام جمعه کرمان گفت: ریشه همه درگیری ها و جنگ هایی که درتاریخ اتفاق افتاده، به دومحور عمده برمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی یکشنبه (30 شهریور) در جلسه شورای فرماندهان و معاونان فرماندهی انتظامی استان کرمان و مراسم رونمایی از تمثال اولین شهید دفاع مقدس استان کرمان گفت: شاهد ارتقای امنیت در محورهای مختلف مأموریتی این نیرو هستیم.

 

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به انواع درگیری ها، نزاع ها و جنگ های فراوان در دنیا گفت: در تاریخ گذشته بشر و در تاریخ معاصر، نزاع ها و درگیری ها بوده و در آینده نیز خواهد بود اما خدای تبارک و تعالی مسیری در برابر ما قرار داده تا با کمال افتخار و اختیار مسیر را طی کنیم که در این انتخاب و اختیار برخی اوقات انسان ها اسیر هوای نفس شده و مسیر را بد انتخاب می کنند و پشت فرمانروای نااهل می ایستند و گاهی این برعکس است.

 

وی اظهار داشت: اگر مروری به تاریخ داشته باشیم از صفت اختیار انسان حوادث تلخ و شیرین فراوانی رقم خورده که یکی از حوادث تلخ مربوط به سال 61 هجری قمری است که یک صف آرایی ناجوانمردانه و ظالمانه در مقابل امام معصومی که همه هدف و انگیزه او، احیای اسلام و اجرایی کردن احکام دین بود؛ رقم خورد.

 

 

وی ادامه داد: یعنی در برابر امام حسین (ع) یک صف آرایی ناجوانمردانه و ظالمانه شکل می گیرد و امام حسین(ع) و یاران اندک ایشان، در کمال غربت و تنهایی در مقابل انبوه لشکر دشمن که مسیر را بد انتخاب کردند، قرار می گیرند و مظلومانه به شهادت می رسند و حوادث کربلا رقم می خورد.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در بخش های دیگر هم وضعیت همین است؛ در طول تاریخ بشریت جنگ ها و درگیری های فراوانی شاهد هستیم؛ قتل عام ها، کشتارها، مواجه شدن با جنگ های خانمان سوز، محاصره شهرها، قتل و غارت و درگیری های فراوانی را در جغرافیای کشورمان نیز سراغ داریم که اشاره ای کافی است برای اینکه ذهن شما متوجه جنگ های متعددی شود که در جغرافیای پهناور این کشور اتفاق افتاده؛ از حمله مغول ها گرفته تا لشکرکشی های متعددی که در این کشور برای حاکمیت فرمانروایانی که خیلی از آن ها برای نام و نان خود می جنگیدند اتفاق افتاده و نمونه های آن در تاریخ فراوان هستند.

 

وی بیان کرد: در دوران معاصر شاهد جریان و حرکت های بی رحمانه داعش بودیم و ریشه همه درگیری ها، نزاع ها، ظلم ها و جنگ هایی که در تاریخ اتفاق افتاده، به دو محور عمده برمی گردد؛ هر جنگ، نزاع، و قتل و غارت و هر بی رحمی و ظلمی از این دو منشاء سرچشمه می گیرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: منشأ اول آن، عدم فهم و درک انسان و جهل و نادانی بشر است؛ گاهی اوقات انسان ها به دلیل فهم پائین خود، مسائل را خوب تحلیل و درک نمی کنند و دچار یک درک مبهمی می شوند و تصمیمات عجیب می گیرند که این کج فهمی ها به جنگ های خانمان سوز برانداز منتهی می شود؛ پس ریشه برخی از جنگ هایی که در تاریخ بشریت اتفاق افتاده و در آینده هم اتفاق خواهد افتاد، جهل و نادانی است.

 

 

وی گفت: سهم عمده جنگ هایی که بر بشر تحمیل شد و خونریزی ها و بی رحمی ها را به دنبال داشت و لشکرکشی بی رحمانه عراق و... شهوات و هوی پرستی ها است؛ دعوا و جنگ بر سر این است که چه کسی می خواهد ریاست را به دست بگیرد؟ به طور مثال یک تروریست و قاتل حاکم عراق می شود و آن عقده ها و حقارت هایی که در درون خود داشت را با جنگ تمام عیار علیه ایران می خواست خالی کند و همین جنگ باعث شد که جوان ها در دفاع از کشور و سرمایه های اجتماعی ایران از میان بروند.

 

 

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: یک طرف جنگ دانشگاه انسان سازی، نورانیت، انسانیت، تقوا و انسان دوستی بود که وقتی کسی وارد جبهه می شود، انسان خودساخته می شود؛ یعنی جبهه نورانیت با جبهه ظلمانیت در دوران دفاع مقدس کاملاً باهم درگیر می شود لذا ریشه لشکرکشی به ایران به کج فهمی، شهوت، قدرت طلبی، هوا پرستی و توسعه طلبی بر می گردد.

 

 

وی ادامه داد: در جبهه ایران به رهبری امام راحل جبهه ای شکل گرفت که نه در دوران خود، انسان ها را می ساخت که هنوز هم هرچه ما بهتر و واقعی تر آنچه را که اتفاق افتاده، بازسازی کنیم، تأثیر خود را می گذارد و مردان سلحشور، جوانمرد و انسان های شایسته ای پا به عرصه جهاد و مبارزه می گذارند.

 

 

امام جمعه کرمان اظهار داشت: جبهه مقاومت الهام گرفته از دفاع مقدسی است که خود دفاع مقدس هم الهام گرفته از حرکت تاریخ ساز و مخلصانه امام حسین(ع) در کربلا است.

 

وی بیان کرد: گاهی اوقات در هر دو جبهه ممکن است، این درگیری سرایت کند اما خوشبختانه ما در مکتبی قرار داریم که مکتب عصمت و طهارت است و الگوی این مکتب پیامبر اکرم(ص) در رأس و به دنبال آن ائمه اطهار(ع) و در زمان غیبت، جانشین آن ولایت فقیه است و ما تحت امر ولایت فقیه در همان مسیری که معصوم(ع) برای ما ترسیم کرده حرکت می کنیم لذا اگر وارد جنگی هم می شویم، جنگی است کاملاً نورانی و دفاعی مقدس است که هر سال این دفاع مقدس را ارج می نهیم و تجلیل می کنیم و کسانی که در این حوزه شرکت کرده و در این میدان حضور پیدا می کنند یا پیروز هستند و از حق دفاع کردند و یا شهید عزیزی هستند مورد توجه و تابلویی از عزت و افتخار را خلق می کنند.

کد خبر 973621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha