تشدید اقدامات امنیتی در مصر مانع تجمع‌های مردمی

نیروهای امنیتی مصری برای جلوگیری از هر گونه تظاهرات و تجمع های خیابانی توسط گروه های مخالف دولت السیسی از هم اکنون در خیابان های منتهی به میدان التحریر مستقر شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، نیروهای امنیتی مصری برای جلوگیری از هر گونه تظاهرات و تجمع های خیابانی توسط گروه های مخالف دولت السیسی از هم اکنون در خیابان های منتهی به میدان التحریر مستقر شده اند. اواخر ماه سپتامبر سالگرد کودتای نظامی دولت و سرنگونی محمد مرسی است.

 

روزنامه العربی الجدید نوشت: نیروهای امنیتی در جای جای میدان التحریر به چشم می خورند و اجازه هیچ تجمعی به مردم را نمی دهند. ظاهراً دولت نظامی السیسی از قدرت برای جلوگیری از بهار عربی استفاده می کند.

 

یک منبع آگاه در نیروهای امنیتی به رسانه ها گفته است که هزاران مرد و زن جوان در روزهای نزدیک به اواخر سپتامبر بازداشت شده که بیشتر آنها در خیابان های منتهی به میدان التحریر تنها به جرم ایستادن بوده است.

 

این منبع آگاه گفت: بررسی تلفن های همراه و کاربری های شبکه های مجازی متعلق به فعالان سیاسی تشدید شده است تا هرگونه محتوای ضد دولتی برخورد شود. سپتامبر سال 2019 محمد علی تاجر مصری از مردم خواست در خیابان ها علیه دولت السیسی شعار دهند. از آن موقع تا کنون هر سال در اواخر سپتامبر اقدامات امنیتی تشدید می شود.

کد خبر 973667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha