​زلزله بیش از ۲۰ میلیارد تومان به رامیان خسارت زد/ تأمین اقلام بهداشتی برای زلزله زدگان

چوبداری از خسارت ۲۰ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومانی زلزله به بخش های مختلف در رامیان خبر داد.

«حمیدرضا چوبداری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان  در گرگان گفت: زلزله 5.1 ریشتری بامداد ۱۷ شهریورماه رامیان حدود 20 میلیارد و 560 میلیون تومان به بخش های مختلف خسارت وارد کرد که بیشترین میزان خسارت مربوط به منازل مسکونی روستاهای «قورچای» و «ویرو» بوده است.

 

فرماندار رامیان ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا از همان ابتدای وقوع زلزله در رامیان، اقلام بهداشتی در اختیار زلزله زدگان قرار گرفت، البته گاهی اوقات کسانی که ماسک و مواد ضدعفونی کننده دریافت کردند در استفاده از آنها تعلل می کنند که باید نسبت به این مهم فرهنگ سازی شود.

 

وی تصریح کرد: گروه های جهادی و مردمی که برای کمک به مردم در مناطق زلزله زده حضور پیدا می کنند باید در راستای فرهنگ سازی استفاده از اقلام بهداشتی تلاش کنند.

 

چوبداری تصریح کرد: با توجه به دستور استاندار گلستان، شب گذشته سقف نخستین واحد خسارت دیده از زلزله اجرا شده است و با توجه به قرار گرفتن در آستانه فصل سرما خود را ملزم کردیم بهسازی و بازسازی واحدهای خسارت دیده در اسرع وقت به اتمام برسد.

 

فرماندار رامیان بیان کرد: ۱۹۵ واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در رامیان نیاز به احداث مجدد و حدود ۶۵ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارد.

 

وی اضافه کرد: برای تسهیل در امور اداری زلزله زدگان، کارشناسان ادارات و سازمان ها در مناطق زلزله زده حضور یافتند و زلزله زدگان برای پیگیری امور اداری اعم از دریافت پروانه و افتتاح حساب بانکی هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

 

چوبداری به سرعت عمل مناسب در ساخت و ساز واحدهای زلزله زده رامیان اشاره کرد و گفت: عملیات بازسازی واحدهای خسارت دیده آنقدر بالا است که روستاهای زلزله زده رامیان شبیه یک کارگاه ساخت و ساز شده است.

 

فرماندار رامیان بیان کرد: ادوات و ماشین آلات سنگین در روستاهای زلزله زده مستقر شده است و برای خدمت رسانی به زلزله زدگان و کمک به روند آواربرداری هزینه ای از زلزله زدگان دریافت نمی کنند.

 

 

کد خبر 973673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha