راه اندازی انجمن خیریه قرآنی در گلستان/ لزوم افزایش موقوفات قرآنی

حجت الاسلام ولی نژاد در راستای رشد فعالیت های قرآنی و افزایش تعداد حافظان قرآن کریم، خواستار راه اندازی انجمن خیریه قرآنی در استان گلستان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورالله ولی نژاد» ظهر امروز(یکشنبه ۳۰ شهریور) در جلسه شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به ضرورت افزایش خیران قرآنی اظهار کرد: بخش عمده ای از موقوفات کشور از جمله استان گلستان در بخش عزاداری امام حسین(ع) متمرکز شده که البته بسیار ارزنده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: متأسفانه میزان موقوفات قرآنی در گلستان به بیش از پنج درصد نمی رسد که این مهم نشان می دهد فرهنگ سازی در حوزه ترویج وقف قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: اگر موقوفات قرآنی افزایش یابد و خیرین در این حوزه بیشتر گام بردارند فعالیت های قرآنی نیز افزایش پیدا می کند و تعداد حافظان و قاریان قرآن کریم بیشتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد بیان کرد: افزایش موقوفات قرآنی و به دنبال آن رشد آمار فعالان قرآنی یک زیرساخت فرهنگی برای استان گلستان محسوب می شود و میزان آسیب های اجتماعی را کم می کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان یادآور شد: باید انجمن خیریه قرآنی در استان گلستان فعال شود و اگر زمینه کمک به حوزه قرآنی در استان فراهم شود به طور قطع خیرین در این بخش فعالیت خوبی خواهند داشت.

 

کد خبر 973710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha