۲۷۶ روستای قزوین به شبکه اینترنت دسترسی ندارند

شهامی گفت: در استان قزوین ۵۶۴ روستا و ۲۵ شهر استان پوشش اینترنت دارند و ۲۷۶ روستا پوشش اینترنت ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مرتضی شهامی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی که امروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: استان قزوین دارای ۶ شهرستان، ۲۵ شهر و ۸۴۰ روستای بالای چهار خانوار است که ۲۵ شهر استان پوشش تلفن همراه را در هر سه نسل دارند.

 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان قزوین ادامه داد: ۷۷۰ روستای استان قزوین پوشش تلفن همراه دارند و ۷۰ روستا فاقد این پوشش هستند که از این تعداد ۵۰ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

 

وی اضافه کرد: در بحث پوشش جاده ای تلفن همراه، وضعیت خوبی داریم به طوری که بیش از ۹۵ درصد جاده های استان پوشش تلفن همراه دارند و ۱۸۷ روستا تلفن ثابت و ۴۳۸ روستا تلفن بی سیم دارند.

 

شهامی با اشاره به پوشش اینترنت در استان اظهار کرد: در استان قزوین ۵۶۴ روستا و ۲۵ شهر استان پوشش اینترنت دارند و ۲۷۶ روستا پوشش اینترنت ندارند البته بسیاری متقاضی هستند به ویژه برای بحث آموزش از راه دور مدارس که برنامه توسعه ای تا پایان سال داریم که ۱۸۰ روستا تا پایان سال زیرپوشش اینترنت قرار گیرند.

 

وی اعلام کرد: در بحث اینترنت یک موضوع دسترسی وجود دارد و موضوع دیگر استفاده است که در بحث دسترسی ۲۷۶ روستایی که اینترنت ندارند، کم جمعیت هستند و بر این اساس سه درصد جمعیت استان دسترسی به اینترنت ندارند و ۹۷ درصد دسترسی به اینترنت دارند.

 

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری استان قزوین در خصوص دسترسی مدارس روستایی به اینترنت خاطر نشان کرد: یک هزار و ۱۴۴ مدرسه دولتی به اینترنت وصل هستند و ۱۲۵ مدرسه روستایی به اینترنت متصل نیستند که درصدد هستیم تعدادی به اینترنت متصل شوند که در این صورت، ۹۵ مدرسه روستایی اینترنت ندارند.

 

وی یادآور شد: این روستاهای فاقد ایتنرنت کمتر از ۲۰ تا ۳۰ خانوار جمعیت دارند که امیدواریم در طرحی که تا پایان سال داریم زیرپوشش قرار گیرند.

 

کد خبر 973765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha