نقطه اتصال دانشگاه و ارتش، فعالیت‌های علمی و مهارت‌آفرینی است

امیر نصیرزاده گفت: یکی از خلاءهای موجود در میان دانشگاه‌های کشور موضوع مهارت است که باید در راستای همکاری‌های علمی بتوانیم به یک تعامل مؤثر دست پیدا کنیم و شاید نقطه اتصال میان دانشگاه و ارتش، فعالیت‌های علمی و مهارت‌آفرینی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی هوایی ارتش، سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری نظامی و علمی میان دانشگاه علم و صنعت و این نیرو ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دانشگاه سنگر بسیار مهم علم و دانش است که هیچ تفاوتی نسبت به سنگر جبهه و جنگ ندارد و امروز کار علمی و پژوهشی مجاهدتی عظیم به حساب می‌آید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) علاقه‌مند به تلاش جوانان و فعالیت آنها در عرصه‌های مختلف علمی هستند و در ۱۳ بهمن ۹۸ که به خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مشرف شدم و از فعالیت‌ها و پژوهش‌های علمی گزارش دادم؛ ایشان توصیه کردند که در ارتباط با دانشگاه‌های کشور وظایف مهمی برعهده ماست و باید از پتانسیل و ظرفیت دانشگاه‌ها و بویژه توان علمی جوانان با انگیزه استفاده شود.

نصیرزاده ادامه داد: یکی از خلاهای موجود در میان دانشگاه‌های کشور موضوع مهارت است که مغفول واقع شده است و ما باید در راستای همکاری‌های علمی بتوانیم به یک تعامل مؤثر دست پیدا کنیم و شاید نقطه اتصال میان دانشگاه و ارتش، فعالیت‌های علمی و مهارت‌آفرینی است.

نیروی هوایی ارتش در قطعه‌سازی هواپیما، هوش مصنوعی شبیه‌سازها سرآمد است

وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش در بحث قطعه‌سازی هواپیما، هوش مصنوعی و به خصوص بحث شبیه سازها سرآمد است و هم‌چنین دانشگاه علم و صنعت در رشته مکانیک فعالیت بسیاری دارد و در این زمینه پیشرو محسوب می‌شود و تعامل و همکاری‌های تاثیرگذار میان دانشگاه شهید ستاری و دانشگاه علم و صنعت قطعا موجب پیشرفت‌های بزرگی خواهد شد.  

جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به این نکته که دانشگاه علم و صنعت اولین دانشگاهی است که برنامه راهبردی پنج ساله آماده کرده است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها از نسل اول محور آموزش، نسل دوم محور آموزش و پژوهش، نسل‌ سوم و چهارم محور دانشگاه جامعه محور را مورد توجه قرار دادند و به این ترتیب در نسل اخیر دانشگاه‌ها در تلاش برای توسعه همکاری‌های صنعتی در حوزه فناوری و ایجاد یک زیست بوم علمی هستند تا با تلاش بیشتر بحث از ایده تا تجاری‌سازی را با قوت هرچه تمام دنبال کنند.

وی افزود: در حال حاضر دانشگاه علم و صنعت در کنار مجموعه‌های اجرایی فعالیت‌های علمی دارد و دانشگاه برای حمایت از این مجموعه‌ها، صندوق خطرپذیر را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل داده  که از این طرح‌های فناورانه حمایت کند و پشتیبانی از این طرح ها در درازمدت به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد.

رییس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: تعامل میان دانشگاه و صنعت را در دستور فعالیت‌های خود قرار دادیم و امسال در این راستا چند مرکز نوآوری را به بهره‌برداری رساندیم و اکنون ۷۰ مرکز رشد و شرکت دانش‌بنیاد در دانشگاه علم و صنعت فعال هستند که علاوه بر اشتغال خود دانشجویان منجر به اشتغالزایی نیز می‌شوند./

کد خبر 973855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha