هدف از صلح در جامعه بشری تحقق ارزش‌های انسانی و گسترش توحید است

قائم‌مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: هدف از صلح در جامعه بشری افزایش و تحقق ارزش‌های انسانی و گسترش توحید است

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «علیرضا پیروزمند» شامگاه یک‌شنبه ۳۰ شهریور در کنفرانس بین‌المللی «صلح و عدالت» که به صورت وبینار در تهران برگزار شد، گفت: باد اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه صلح و عدالت بازخوانی شود.

وی با بیان اینکه صلح بر محور عدالت توحیدی و تمدنی ضامن همگرایی اسلام است، عنوان کرد: صلح برای ایجاد امنیت در جامعه توحیدی است؛ هیچ‌گاه بین جامعه ایمانی و جامعه کفر و شرک صلح وجود نخواهد داشت اما این مساله معنای جنگ فیزیکی را نمی‌دهد.

حجت الاسلام پیروزمند درباره هدف صلح بیان کرد: هدف از صلح در جامعه بشری افزایش و تحقق ارزش‌های انسانی و گسترش توحید است بر همین اساس باید محور صلح بر مبنای امنیت در جامعه ایمانی باشد.

قائم‌مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه عدالت دارای مفهومی بسیار باارزش و عالی است، گفت: هیچ فرهنگ و تمدنی مخالف عدالت نیست اما امروز فرهنگ‌های مختلف به خصوص فرهنگ غرب مفهوم عدالت را به نفع خود تحریف و از آن سوء استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا با سوء استفاده از عدالت و تعریف آن به نفع خود سبب رنج بشریت شده است، عنوان کرد: امروز اساس عدالت آمریکایی بر مبنای استعمار و استکبار است به همین دلیل مبارزه و مقابله با عدالت آمریکایی عدالت به معنای حقیقی کلمه است.

حجت الاسلام پیروزمند افزود: وقتی منابع و ذخایر برخی کشورها به استعمار برخی دیگر درمی‌آید مبارزه با استعمار عین عدالت است.

قائم‌مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه ما موظف هستیم عدالت آمریکایی را رسوا کنیم تا جایی که عدالت توحیدی جایگزین عدالت آمریکایی شود.

 

کد خبر 974002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha