عملیات اجرایی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی آغاز می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس استان همزمان با پنجم مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا فلاحی» پیش از ظهر امروز (۳۱ شهریور) در مراسم تجلیل از ۴۰ پیشکسوت دفاع مقدس استان خراسان جنوبی و آیین رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: خراسان جنوبی در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور ۳۰ هزار رزمنده، تقدیم ۲ هزار شهید، چهار هزار و ۳۰۰ جانباز و ۲۴۰ آزاده به خوبی نقش آفرینی کرده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: دفاع مقدس گنجينه ای عظيم و ارزشمند است كه بايد از آن الگوگيری و نهايت استفاده انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه تدوین دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی در حال انجام است، ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شده و ۲۰۰ مدخل دیگر نیز شناسایی خواهد شد.

 

فلاحی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی در سال ۸۵ کلنگ زنی شده است، تاکید کرد: خراسان جنوبی جزو پنج استانی است که از داشتن باغ‌ موزه دفاع مقدس محروم است و متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار این پروژه هنوز به سرانجام نرسیده و بعد از گذشت سال‌ها پیشرفت آن در حد صفر است.

 

مديرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی استاندار یک میلیارد تومان برای شروع این پروژه اختصاص داد و یک میلیارد تومان نیز در سال جاری از محل اعتبارات ملی به مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

 

وی از آغاز عملیات اجرایی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس استان همزمان با پنجم مهرماه امسال خبر داد و گفت: اين باغ موزه در زمينی به مساحت ۳۲ هكتار در سه فاز طراحی و ساخته می‌شود و امیدواریم فاز نخست این پروژه در هفته دفاع مقدس سال آینده به بهره برداری برسد.

 

فلاحی با اشاره به کلنگ‌زنی ساخت ۱۴یادمان شهدای گمنام در استان، عنوان کرد: کلنگ زنی احداث یادمان شهدای گمنام بوستان پاسداران بیرجند امروز انجام می‌شود. 

 

گفتنی است در این مراسم از ۴۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان تجلیل و از تمبر یادبود چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی شد.

کد خبر 974019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha