دفاع مقدس صحنه عزت، سربلندی و فداکاری ملت ایران بود

آیت الله عابدینی گفت: وقتی به این عرصه پهناور زمانی دفاع مقدس می نگریم، عزت، سربلندی، فرهنگ ناب قرآنی و ایمانی، سیره و سنت ائمه و اولیای اطهار و فداکاری و ایثارگری را مشاهده می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در آیین سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: هفته دفاع مقدس و ورود به چهلمین سال دفاع مقدس را تبریک می گوییم و وقتی به این عرصه پهناور زمانی دفاع مقدس می نگریم، عزت، سربلندی، فرهنگ ناب قرآنی و ایمانی، سیره و سنت ائمه و اولیای اطهار و فداکاری و ایثارگری را مشاهده می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در قرآن کریم خداوند متعال ما را به جهاد دعوت می کند به طوری که در سوره نساء می فرماید آن مومنانی که در خانه می نشینند و مشکل و بهانه ای هم ندارند برای جهاد، با آنها که در راه خدا جهاد می کنند، آیا می شود با هم برابر باشند.

 

وی عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم خداوند متعال به مجاهدان فضیلت و درجاتی داده است که این درجات همان جوانمردی و ازخودگذشتگی است که اگر دیگران به فکر دنیا بودند اینها به فکر امنیت ملی و دین شان بودند و مغفرت و رحمت خداوند متعال شامل حال مجاهدان است.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: وقتی حضرت علی (ع) خطبه جهاد ایراد می کنند، می فرمایند جهاد دری از درهای بهشت است، این در را به روی هر کسی باز نمی شود و بندگان ویژه هستند که این در به رویشان باز می شود.

 

در ادامه مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: در سال گذشته دشمنان کمر همت بر این بسته بودند که به نظام ضربه وارد کنند و بیان کرده بودند نظام ۴۰ سالگی انقلاب را نخواهد دید، ولی شاهد بودیم مردم به میدان آمدند و دشمنان را ناامید کردند.

 

«بهنام پیری» افزود: امسال بنا شد ۴۰ سالگی دفاع مقدس در سراسر ایران اسلامی برگزار شود و قرار شد از یک میلیون پیشکسوت عزیز تکریم و تجلیل شود ولی با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا، نتوانستیم تعداد بیشتری را در این مراسم داشته باشیم.

 

وی خاطر نشان کرد: البته در همه شهرستان ها همزمان با این مراسم، تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس صورت می گیرد که سهم استان قزوین در این مراسم ۱۱ هزار نفر است.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین یادآور شد: مردم نعمت بزرگی برای این نظام هستند، ان شاالله به خوبی دین خود را به مردم ادا کرده و خدمتگزاران خوبی برای آنها باشیم.

 

کد خبر 974134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha