خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کد شناسایی استاندارد ممنوع است

قنبریان گفت: خرید و فروش مصنوعان فلزات گران بها بدون کد شناسایی استاندارد ممنوع است.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت:  بر عملکرد واحدهای تولیدکننده مصنوعات فلزات گرانبها نظارت ویژه می شود.

 

مدیرکل استاندارد لرستان با استناد ماده 13 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، افزود: سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع رسمی کشور در تعیین عیار رسمی و کد گذاری مصنوعات فلزی گرانبها می باشد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کمیته فنی صدور کد شناسایی در هر استان، وظیفه بررسی نهایی صلاحیت واحد تولیدی را در خصوص استفاده از کد شناسایی دارد، به هر واحد تولیدی یک کد شناسایی اختصاص می یابد.

 

قنبریان ادامه داد: کد شناسایی شامل یک حرف لاتین و شناسه عددی تعیین کننده مشخصات واحد تولیدی است که به همراه عیار رسمی بر روی مصنوع حک می شود.

 

وی افزود: حروف لاتین اختصاص یافته به مصنوعات طلا در هر استان متفاوت است و فقط برای واحدهای تولیدکننده مجاز داخل کشور صادر می‌شود.

 

قنبریان خاطرنشان کرد: بر این اساس، خرید و فروش کلیه مصنوعات طلا بدون کد شناسایی استاندارد و یا کدهای باطله ممنوع می باشد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: در نشست اخیر کمیته استانی نظارت  بر عملکرد واحدهای تولید کننده مصنوعاتفلزات گرانبها، مقرر شده است با همکاری دستگاه های مرتبط، در راستای پیشگیری و مقابله با عرضه مصنوعات طلای غیر استاندارد و به ویژه سکه های غیر بانکی در سطح عرضه استان، گشت مشترک مصنوعات طلا انجام شود.

کد خبر 974172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha