خاطرات و مستندات ۳۰ هزاررزمنده استان سمنان جمع آوری می شود

سرهنگ سلامی از تجلیل ۳۰ هزار رزمنده استان سمنان درهفته دفاع مقدس خبردادو گفت: جمع‌آوری خاطرات و مستندات این افراد در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» در مراسم تجلیل از یک‌میلیون رزمنده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط زنده تصویری با رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) با بیان اینکه ملت بزرگ ایران اسلامی، مبارزه با دشمن را جهادی مقدس درراه خدا می‌داند گفت: بر طبق همین عقیده رزمندگان، جانبازان و ایثارگران از جان و مال خود گذشتند تا انقلاب اسلامی و ایران عزیز آسیب نبیند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به اینکه تجلیل رزمندگان در قالب طرح بزرگ کشوری تقدیر از یک میلیون رزمنده کشور در دفاع مقدس است  اظهارداشت:  میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان سمنان ۳۰ هزار نفر است و امیدواریم در برگزاری این رویداد معنوی همه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه و … با ما همراه باشند.

 

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان نیز خبر داد و افزود: این نمایشگاه یکی از برنامه‌های شاخص چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان است که در حاشیه آئین تقدیر از رزمندگان برگزار خواهد شد.

 

سلامی بیان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر تجلیل از رزمندگان و نمایشگاه دفاع مقدس قرار است هر مسجد فعال و شاخص در سطح استان یک همایش تجلیل و سرکشی از ۹ هزار رزمنده را در دستور کار خود قرار دهند همچنین ۴۰ دستگاه اجرایی سمنان هر دستگاه یک همایش تجلیل و سرکشی از پنج هزار رزمنده، ۱۰ یگان نیروهای مسلح در استان هر مجموعه یک همایش رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از سه هزار و ۵۰۰ رزمنده، جهاد کشاورزی در هر شهرستان یک همایش تجلیل از رزمندگان و سرکشی از سه هزار رزمنده و همچنین هشت مراسم محوری در هشت شهرستان با تقدیر از رزمندگان در روز ۳۱ شهریور ماه، برگزار شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: این مراسم با محوریت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در روز آغاز سالگرد دفاع مقدس برگزار و تجلیل از رزمندگان، شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران به تعداد سه هزار نفر در دستور کار قرار می‌گیرد همچنین مقرر شده است تا آموزش و پرورش در هر شهرستان یک همایش تجلیل و سرکشی از ۲۹۰ نفر از رزمندگان مجموعاً تقدیر یک هزار و ۶۰۰ رزمنده را نیز بر عهده داشته باشد همچنین دانشگاه‌های استان سمنان نیز هر دانشگاه یک مراسم تجلیل و سرکشی ۲۰ رزمنده دفاع مقدس در مجموع یک هزار و ۵۰۰ نفر را بر عهده خواهد داشت و به همین ترتیب رسالت تقدیر از تجلیل از رزمندگان بین ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تقسیم شده تا شاهد تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده استان در حرکتی عظیم و بزرگ باشیم.

 

وی بابیان اینکه بالغ‌بر یک هزار فعالیت و برنامه توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی، نیروهای مسلح، تشکل‌های صنفی و مردمی و غیره طی هفته گرامیداشت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس در استان سمنان اجرا می‌شود، افزود: علاوه بر این موارد سه هزار فعالیت و برنامه نیز در چهلمین سال پیروزی دفاع مقدس برنامه‌ریزی‌شده است.

 

سلامی  با اشاره به اینکه استان سمنان در خصوص حضور رزمندگان و تقدیم شهدا و جانبازان به‌نظام جمهوری اسلامی، نسبت به جمعیت در رتبه‌های نخست کشوری قرار دارد اظهار کرد: ۹ ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استانداری و شهرستان‌ها تشکیل شد تا با برنامه‌ریزی‌ها در طول سال پیرامون انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس توسط چاپ و منتشر شده است اضافه کرد: امسال نیز ۵۰ عنوان کتاب به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در دست چاپ است.

 

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۷ عنوان تا امروز چاپ و منتشر شده است، افزود: تدوین ۴۰ عنوان کتاب صوتی، چهار عنوان کتاب بریل و ترجمه ۴۰ عنوان کتاب کودک و بزرگسال به زبان انگلیسی در کنار تدوین شش عنوان کتاب عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در دوران دفاع مقدس از اقدامات انجام شده در حوزه ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان است.

 

سلامی از جمع آوری بیش از ۲۰۰ هزار برگ سند مکتوب از ادارات، یگان‌های نیروهای مسلح و ایثارگران خبردادوافزود: آغاز نهضت جمع آوری اسناد در چهلمین سالگرد دفاع مقدس اعلام می‌شود همچنین تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد که چاپ جلدهای نخست دانش نامه تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: تاکنون ۵۹۰ مدخل برای دانش نامه دفاع مقدس استان سمنان شناسایی شده و ۲۵۰ پرونده عملی و ۲۰۰ مقاله پیرامون آن نوشته شده است و امیدواریم بخشی از این دانش نامه که به شهدای استان سمنان اختصاص دارد تا پایان سال به نشر برسد.

 

کد خبر 974183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha