۸۵۰۰  بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند خراسان جنوبی توزیع شد

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی گفت: در سومین دوره پویش مشق احسان، هشت هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سيد مجتبي موسوي» ظهر امرور (۳۱ شهریور) در مراسم توزیع بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند استان، اظهار کرد: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در بحث محرومیت زدایی و حمایت از آسیب دیدگان از ویروس کرونا در مرحله اول رزمایش همدلی و احسان توزيع ١٧هزار بسته غذايی را با ارزش پنج میلیارد تومان را انجام داده است.

 

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خراسان جنوبی افزود: در دومین مرحله از اجرای رزمایش همدلی و احسان نیز ۴۳ هزار بسته پروتئینی توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه ۴۰ تن مرغ بین هیات‌های مذهبی استان توزیع شده است، تصریح کرد: در همین راستا ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر طبخ و در بین نیازمندان سطح استان توزیع شده است.

 

موسوی با اشاره به توزیع ۲۰۰ هزار عدد ماسک رایگان در سطح استان، گفت: در راستای پویش احسان حسینی نیز ۶۰ هزار عدد ماسک و ۶۶ هزار بسته سلامت بین یک هزار و ۳۰۰ هیئت مذهبی استان با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم عزاداری توزیع شده است.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی از عرضه ماسک سه‌لایه بهداشتی زیر قیمت مصوب وزارت بهداشت خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه «هست اینجا ( hastinja.ir)» به ازای هر نفر ۵۰ عدد ماسک سه لایه‌ی بهداشتی با قیمت مناسب دریافت کنند.

 

وی عنوان کرد: تاکنون تنها در بیرجند امکان تحویل ماسک وجود داشت اما با به روز رسانی سایت سایر شهرستان‌ها نیز تحت پوشش قرار می گیرند.

 

موسوی با بیان اینکه در سومین دوره پویش مشق احسان، ۸ هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی بین دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی توزیع می شود، ادامه داد: هر بسته تحصیلی شامل کیف، دفتر، مداد، خودکار، جامدادی، مدادرنگی، خط کش، لیوان و همچنین اقلام بهداشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان است.

 

مدیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خراسان‌جنوبی ارزش حدودی این بسته های تحصیلی را بالغ بر یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این هدایا از نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی و برای حمایت از تولید داخلی تهیه شده که در قالب پویش مشق احسان به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد استان اهدا می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه بسته‌های تحصیلی کاملا رایگان در اختیار کمیته امداد قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: طرح مشق احسان برای جمع آوری نوشت افزار برای دانش آموزان نیازمند به صورت مشارکتی با خیران ادامه می یابد.

 

موسوی با اشاره به اینکه در راستای تحقق عدالت آموزشی ساخت ۸۵ مدرسه در استان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در دستور کار است، گفت: از این تعداد ۳۳ مدرسه تحویل شده و ۴۶ مدرسه در دست اجراست و ۶ مدرسه نیز در مرحله ابلاغ به مجری است.

کد خبر 974197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha