اقتدار نظام جمهوری اسلامی مبنای عقلی دارد

حجت الاسلام شاه بیکی گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی شعار نیست بلکه مبنای قرآنی، عقلی و تاریخی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، حجت الاسلام «حامد شاهبیکی» بعداز ظهر امروز (31 شهریور) در مراسم تودیع معارفه فرماندار خوسف و شورای اداری این شهرستان، ضمن گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: شعار هفته دفاع مقدس امسال «ما قوی هستیم» تعیین شده است.

 

امام جمعه خوسف اصل شعار هفته دفاع مقدس را اقتدار نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی شعار نیست بلکه مبنای قرآنی، عقلی  و تاریخی دارد، مقام معظم رهبری مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی را شهدا عنوان می کنند، این جمله با بیان امام خمینی (ره) که می فرمایند: «هر چه داریم از محرم و صفر است» ارتباط دارد.

 

وی با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت و جلوه ای از اقتدار در جمهوری اسلامی است، گفت: روز تشییع جنازه عظیم این شهید جبهه مقاومت، خود یوم الله بود، لذا این اقتدار یک مکتب است، نه یک حادثه و گذری تاریخی چراکه همین روحیه مقاومت سبب شد در جنگ به پیروزی برسیم.

 

حجت الاسلام  شاهبیکی با اشاره به آیه سوره 54 سوره مائده «ای گروهی که ایمان آورده‌اید، هر که از شما از دین خود مُرتَد شود به زودی خدا قومی را که بسیار دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند و نسبت به مؤمنان سرافکنده و فروتن و به کافران سرافراز و مقتدرند (به نصرت اسلام) برانگیزد که در راه خدا جهاد کنند و (در راه دین) از نکوهش و ملامت احدی باک ندارند. این است فضل خدا، به هر که خواهد عطا کند و خدا را رحمت وسیع بی‌منتهاست و (به احوال همه) دانا است»، گفت: رمز پیروزی در ولایت پذیری اقشار مختلف مردم است.

 

وی با بیان اینکه مکتب سلمان هم اکنون مکتب سلیمانی است، ادامه داد: خداوند این مکتب را دوست دارد چراکه اخلاص آنها در عمل به ولایت‌مداری خود را نشان می دهد.

 

امام جمعه خوسف بیان کرد: کار مجاهدانه حول محور ولایت مداری است، لذا در مقوله دفاع مقدس، رمز اقتدار را باید مرور کنیم.

 

وی در پایان با اشاره به تکریم «محمد شفیعی» فرماندار خوسف بیان کرد: فرماندار شهرستان زحماتی برای شهرستان کشیدند که جای قدردانی دارد.  

کد خبر 974326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha