برگزاری همایش «نقش و جایگاه بانوان در دفاع مقدس» در جهرم

حجت الاسلام دست داده از برگزاری همایش «نقش و جایگاه بانوان در دفاع مقدس» همزمان با هفته دفاع مقدس در شهرستان جهرم خبر داد.

حجت الاسلام «زین العابدین دست داده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، گفت: امسال به واسطه شرایط کرونایی، برگزاری ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس محدودتر از سال های گذشته در حال برگزاری است.

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه یاد و نام شهدا و رشادت های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی نباید به فراموشی سپرده شود، افزود: در این راستا مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با موضوع «نقش و جایگاه بانوان در دفاع مقدس» در مدرسه علمیه خواهران «حضرت نرجس (س)» جهرم برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم ویژه طلاب و خانواده آنان برگزار می شود، عنوان کرد: در این برنامه «غلامعلی احمدی» فرمانده سپاه ناحیه جهرم یه ایراد سخنرانی می پردازد و «ابوالفضل قناعت پیشه» از ذاکران اهلبیت (ع) مرثیه خوانی می کند.

 

حجت الاسلام دست داده به زمان برگزاری این همایش اشاره کرد و اظهار داشت: این مراسم روز سه شنبه یکم مهرماه همزمان با نماز مغرب و عشا در مدرسه علمیه «حضرت نرجس (س)» برگزار می شود.

 

وی به لزوم نقش آفرینی بانوان برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس تاکید کرد و گفت:  امروز نسل جوان ما نیازمند آگاهی لازم از آرمان‌ ها و ارزش ‌های رزمندگان در طول دوران درخشان دفاع مقدس هستند.

 

 مسئول دفتر امام جمعه جهرم با تاکید بر برجسته سازی نقش زنان در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: لازم است تمام حوزه‌های فرهنگی در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و تاثیر بانوان در این دوران برنامه‌های محتوایی را تدوین و اجرا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه زنان در دوران دفاع مقدس از خودگذشتگی و فداکاری بسیاری را انجام دادند، خاطرنشان کرد: بزرگترین هنر زنان در دوران دفاع مقدس و پیش از آن انقلاب اسلامی پشتیبانی و تربیت رزمندگان در راستای دفاع از انقلاب اسلامی بود.

 

حجت الاسلام دست داده در پایان الزام به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری «کرونا» را از ضرورت های برگزاری این برنامه عنوان کرد و گفت: این مراسم در فضای باز مدرسه علمیه «حضرت نرجس (س)» و با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار می شود.

 

 

کد خبر 974495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha