وضعیت اسرای زن فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی

گروه های حقوق بشر می گویند زنان فلسطینی اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی مورد سوءاستفاده جنسی ، از جمله بازرسی بدنی توسط نیروهای امنیتی مرد قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، گروه های حقوق بشر می گویند زنان فلسطینی اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی مورد سوءاستفاده جنسی ، از جمله بازرسی بدنی توسط نیروهای امنیتی مرد قرار می گیرند.

 

دنا کرمی زن فلسطینی 41 ساله که 16 ماه در زندان اسرائیل به سر برده است در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفته است که بارها توسط ماموران زندان شیکما در اشکلون مورد اذیت جنسی قرار گرفته است.

 

این اسیر فلسطینی در ادامه گفت: رفتار زندان بانان اسرائیلی با اسرای فلسطینی به خصوص زنان وحشتناک است ولی هیچ نظارت بین المللی بر این رفتارها وجود ندارد.

 

کرمی در ژوئیه 2018 از خانه اش در شهر الخلیل در کرانه باختری دستگیر شد و به حبس 16 ماهه محکوم شد. او به اتهام شرکت در فعالیت های اجتماعی مرتبط با جنبش مقاومت حماس با شش زن دیگر بازداشت شد.

 

یک زندانی فلسطینی دیگر ، که خواست نامش فاش نشود ، گفت که هنگام انتقال از شهر رام الله به کرانه باختری مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

 

بیش از 7000 زندانی فلسطینی در حال حاضر در حدود 17 زندان اسرائیلی نگهداری می شوند و دهها تن از آنها به حبس ابد محکوم شده اند. نزدیک به 350 نفر از این اسیران را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

کد خبر 974500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha