بازار فروش مهمترین دغدغه مشاغل خانگی

بی باک به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: مهمترین بحث مشاغل خانگی بازار فروش است که در این طرح به آن اهتمام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «موسی بی باک» صبح امروز (سه شنبه یکم مهر) در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گلستان اظهار کرد: تفاهم نامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نحو احسن از سوی جهاد دانشگاهی پیگیری می شود.

 

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در استان ها با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود.

 

بی باک بیان کرد: قانون مشاغل خانگی از سال 89 مصوب و از سال 90 اجرایی شد و در اجرای این طرح شناسایی کارآفرین و پرداخت تسهیلات انجام می شد.

 

وی به شناسایی ظرفیت ها در اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح توانمندسازی متقاضیان مورد تاکید قرار گرفه است و آموزش های لازم در بخش مشاغل خانگی و اتصال به بازار در فاز سوم از دیگر موضوعاتی است که در اجرای این طرح به آن پرداخته می شود.

 

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: مهمترین بحث مشاغل خانگی بازار فروش است که باید در اجرای این طرح به آن اهتمام داشته باشیم و به منظور فروش محصولات مشاغل خانگی سایت های خوبی در نظر گرفته شده است.

 

بی باک بر لزوم بکارگیری از ظرفیت سرمایه گذاران برای ایجاد بازارهای محلی مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: بومی بودن، سن بیش از 18 سال، عدم اشتغال تمام وقت، عدم بیمه کارفرمایی از شرایطی است که در اجرای این طرح مد نظر قرار گرفته شده است.

 

وی افزود: تولید مبتنی بر بازار، کاهش میزان وابستگی به تسهیلات، توجه به تجارت الکترونیک، بازنگری در رشته های قبلی مشاغل خانگی و توجه به رشته های نوین در اجرای این طرح توجه شده است.

 

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان یادآور شد: نقش نهاد های نظارتی نیز در این طرح مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم با همت جهاد دانشگاهی بتوانیم این طرح را به نحو احسن در استان اجرایی کنیم.

 

کد خبر 974541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha