اعزام زائر، موکب داران و یا هیئت اربعین حسینی به عراق ممنوع اعلام شد

کلانتری گفت: براساس تصمیمات ستاد ملی اربعین حسینی هرگونه اعزام زائر، اعزام موکب داران و اعزام هیئتی به مناسبت اربعین حسینی به کشور عراق ممنوع اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱ مهر ماه) در نشست ستاد اربعین حسینی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هیچ گونه ثبت نامی برای مشتاقان، زائرین و موکب داران اربعین حسینی به کشور عراق انجام نمی شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت عراق نیز همه مرزها را بسته و از ورود زائر به مرزها قطعا جلوگیری می شود.

 

وی تاکید کرد: براساس اطلاعیه ستاد ملی اربعین حسینی، هرگونه راهپیمایی به مناسبت اربعین حسینی در شهرهای کشور نیز ممنوع اعلام شده است.کلانتری گفت: براساس تصمیم ستاد ملی اربعین حسینی مراسم های اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش به صورت محرم و عاشورا و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: چون مراسم های محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی امسال به خوبی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، تجربه و الگویی برای انجام مراسم های اربعین حسینی باشد.

 

وی اظهار کرد: این تصمیم ها به منظور شرایط بیماری کووید-۱۹ و جلوگیری از شیوع کرونا اعلام شده است.

 

کلانتری گفت: ستاد استانی اربعین حسینی و کمیته های تابعه موظف هستند براساس تصمیم ها و اطلاعیه ستاد مرکزی کشور عمل کنند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به موضوع نذورات اشاره کرد و گفت: نذورات هم براساس رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در قالب بسته های معیشتی بین نیازمندان توزیع شوند.

کد خبر 974586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha