تمامی هنرها می توانند از چشمه سار دفاع مقدس الگوگیری کنند

خودآموز با بیان اینکه بیان اینکه خلق آثار هنری با موضوع دفاع مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، گفت: تمام هنرها می توانند از ظرفیت چشمه سار دفاع مقدس در بسط و ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۱ مهر) در مراسم اولین جشنواره استانی فیلم مقاومت در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام، اظهار کرد: در آغازین روز دفاع مقدس مقام معظم رهبری سخنرانی ماندگار و جاویدانی داشتند که در این سخنرانی بر  تهیه متن های فاخر  در حوزه دفاع مقدس تاکید کردند که در واقع حجت بر هنرمندان عرصه های مختلف هنری در حوزه دفاع مقدس را تمام کرده اند.

 

«عمران خودآموز» با  تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع مقدس سرچشمه است، افزود: بحث دوران دفاع مقدس با ژانرهای دیگر هنری بسیار متفاوت است و دارای ظرفیت های هنری بسیار عظیم  با دامنه گسترده از سوژه ها و موضوعات است که می تواند در تمام هنرها مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تمام هنرها می توانند از ظرفیت  چشمه سار دفاع مقدس در بسط و ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنند، گفت:  استان ایلام خود یکی از آوردگاه های دفاع مقدس بوده و نقش مهمی در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته است و  هنرمندان استان  می توانند از این سرچشمه جوشان استفاده کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی و فرهنگی استان همواره از فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت دفاع مقدس حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی از جمله فرهنگ دفاع مقدس هنر و رشته های مختلف هنری است.

 

گفتنی است، در این مراسم از پوستر نماهنگ «عباس زمان» که به همت سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام تهیه و تدوین شده بود با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مسول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، مدیر حوزه هنری استان و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان رونمایی شد.

کد خبر 974592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha