سرقت آب مکزیک توسط شرکت‌های آمریکایی‌

مردم محلی در ایالت چیاهوا در شمال مکزیک که از خشکسالی آسیب دیده است و از قرارداد تقسیم آب با ایالات متحده خشمگین هستند .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از یواسنیوز،  مردم محلی در ایالت چیاهوا در شمال مکزیک که از خشکسالی آسیب دیده است و از قرارداد تقسیم آب با ایالات متحده خشمگین هستند ، تظاهرات گسترده ای برگزار کردند. آنها خطاب به دولتی های مکزیک اعلام کردند که جلوی سرقت منابع آب خود را بگیرند.

 

اختلافات طولانی مدت در مورد حقوق مشترک آب بین مکزیک و ایالات متحده اخیراً به درگیری های آشکار منجر شده است که نیروهای گارد ملی مکزیک را در برابر کشاورزان ، دامداران و ساکنان روزالس و دلیسیاس ایالت چیاهوا قرار داده است.

 

مردم محلی مخالف استخراج آب از سه سد La Boquilla ، Las Vírgenes و Francisco I Madero هستند. آنها مخالف تصمیم دولت مکزیک برای انتقال آب از این سدها به ایالات متحده به عنوان بخشی از پیمان تقسیم آب هستند.

 

بخشهای وسیعی از چیاهوا در امتداد مرزهای ایالات متحده خشکسالی متوسط ​​و شدیدی را تجربه کرده اند و کشاورزان مکزیکی معتقدند که آنها به آب خود احتیاج دارند.

 

ماریسا فلوره ، یکی از شرکت کنندگان در اعتراض روز یکشنبه ، گفت: ما در اینجا متحد هستیم تا از چیاهوا دفاع کنیم ، از آبی که آنها از ما می دزدند دفاع می کنیم.

 

 در نظارت بر خشکسالی کمیسیون ملی آب مکزیک ، مناطق مختلفی در Chihuahua در خشکسالی شدید مشخص شده اند. بسیاری از بقیه به طور غیر طبیعی خشک مشخص شده اند.

کد خبر 974608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha