ادبیات داستانی کودک و نوجوان دفاع مقدس بررسی می شود

نشست «تاملی بر ادبیات داستانی کودک و نوجوان دفاع مقدس» با سخنرانی مصطفی خرامان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نقد و بررسی کتاب « جوله» امروز، چهارشنبه، دوم مهر ساعت 14 به همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری سازمان نشر آثار دفاع مقدس(انتشارات صریر) برگزار می شود. در این نشست که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می شود، دکتر جواد کامور بخشایش و عباس عابد ساوجی سخنرانی می کنند. کتاب «جوله» خاطرات سرهنگ پاسدار علی فرمانی است که به قلم عباس عابد ساوجی نوشته شده است. این کتاب مشتمل بر 388 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 30000 تومان از سوی انتشارات حنظله در سال گذشته به چاپ رسید.

 

جواد کاور بخشایش متولد ۱۳۳۵، استاد دانشگاه، نویسنده ، منتقد ادبی و پژوهشگر است. یاس در قفس، جای امن گلوله ها، گزارش یک طرح، نامی که ماند، آینه جویبار و شیخ شریف از جمله آثار این نویسنده است. وی از سال ۱۳۷۳ تحقیق و پژوهش در زمینه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را آغاز کرد.

 

عباس عابد ساوجی متولد 1333 در ساوه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر است. وی در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه های جنگ حضور داشته است. عرشیان به خط، ماشه را بچکان، کمین، پرنیان، زنده به گور و با فکر معجزه کن از جمله آثار این رزمنده است.

 

نشست دیگری که به موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در دوم مهر برگزار می شود، « تاملی بر ادبیات داستانی کودک و نوجوان دفاع مقدس» است . در این نشست،«مصطفی خرامان» از نویسندگان و شاعران مطرح کشورمان سخنرانی می کند. این نشست ساعت 11در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود. خرامان برای گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال می نویسد. بازجویی خانواده قلندری، کلاه حصیری، حادثه چهارم، فصل زرد، کلاغ آبی، روز تولد، دختران علیه دختران، هفت دقیقه به شلیک و فرشته ها از کجا می آیند از جمله آثار این نویسنده و منتقد ادبی است.

کد خبر 974939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha