دوران دفاع مقدس چراغ راه و برگ زرینی برای آینده کشورمان است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: دوران دفاع مقدس چراغ راه و برگ زرینی برای آینده کشورمان است که با هیچ یک از اتفاقات تاریخی کشورمان قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «مصطفی رستمی» شامگاه سه‌شنبه اول مهر به مناسبت ماه صفر در دانشگاه امام صادق(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: امروز بازخوانی اتفاقات دوران دفاع مقدس برای نسل جدید امری ضروری است.

وی افزود: دوران دفاع مقدس چراغ راه و برگ زرینی برای آینده کشورمان است که با هیچ یک از اتفاقات تاریخی کشورمان قابل مقایسه نیست.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ایران زمان پهلوی‌ها با وجود ارتشی مجهز مقابل شوروی سه روزه شکست خورد و مقابل آمریکا و انگلیس تسلیم محض بود، عنوان کرد: بر همین اساس با محاسبات مادی تصور نمی شد که ایران مقابل عراق که توسط دنیا حمایت می شد به پیروزی برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه باطن آن ملت تغییر کند، اظهار کرد: ملاک و معیار تحولات سیاسی و اجتماعی جامعه ایمانی قرآن کریم است هر کجا خداوند از تغییر یک جامعه صحبت می‌کند بر اساس تحول درونی است.

وی با اشاره به واقعه کربلا، بیان کرد: امت اسلام فرزند پیامبر خود یعنی امام حسین(ع) به شهادت رساندند و این به دلیل تغییر و تحول درونی آنها و سوق پیدا کردن به سوی باطل بود که با فرار از مرگ و جهاد خود را تحت سلطه ظالمان قرار دادند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: جامعه پس از پیامبر(ص) حاضر نشدند برای باور و اعتقادات خود از جان، مال یا آبرو هزینه کنند به همین دلیل سقوط کردند و در نهایت قاتل امام زمان خود شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی با بیان اینکه مردم ایران در دوران دفاع مقدس از درون تحولات مثبت پیدا کردند، گفت: امام راحل درباره رزمندگان اسلام فرمودند آنها راه صدساله رفتند، برکات دروان دفاع مقدس برای کشورمان آینده منطقه ادامه دارد و خواهد داشت.

کد خبر 975028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha