استاد پوررضا صدای مخملی گیلان است

فاضلی گفت: استاد پوررضا صدای مخملی استان و گیلان است و تا همیشه ماندگار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(چهارشنبه، ۲ مهر) در آیین رونمایی از سردیس استاد «فریدون پوررضا» در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه استاد پوررضا صدای مخملی گیلان است و تا همیشه ماندگار خواهد ماند گفت: صدای استاد بسیار رسا و غیرقابل تقلید است و بر جان آدمی می‌نشیند.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه وی تحت تعلیم اساتید بزرگی چون استاد بنان بوده و الگوی خوبی برای جوانان است افزود: برخورداری از صدای ماندگار نیازمند شاگردی اساتید بزرگ است و باید آموزش دید تا ماندگار شد.

 


وی تاکید کرد: صدای استاد پوررضا جذابیت و تاثیرگذاری بسیاری داشت و به کلام و آواز او ملاحت می داد و آن را دلنشین می کرد.

 

فاضلی با بیان اینکه تاثیرگذاری در سایه مردمی بودن حاصل می شود گفت: موسیقی زبان مردم است و بسیاری از مفاهیم در قالب موسیقی چون تغذیه و سرود ماندگار شده است.

 

وی تحقیق مبتنی بر مردم‌شناسی را تحقیق ماندگار دانست و افزود: پوررضا از محققان ارزشمند موسیقی فولکلوریک گیلان بود زیرا تحقیق و موسیقی برایش درونی شده و با آن زندگی می کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: استاد پوررضا هم تحریر و هم تصنیف خوبی داشت و به آن می بالیم و وی افتخار گیلان است.

 

وی با اشاره به سردیس استاد پوررضا گفت: این سردیس در زمان حیات وی (حدود ۱۲ سال قبل) طراحی شده و مورد قبول وی بود و امروز در تالار مرکزی رشت رونمایی می شود.

 

گفتنی است، سردیس استاد فریدون پوررضا سال ۸۶ به همت هنرمند گیلانی استاد شریف زارع طراحی شده و از جنس برنز است.

کد خبر 975079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha