مسئولیت، امانتی برای انجام وظیفه است

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: مهمترین وجه تمایز حکومت اسلامی با سایر اندیشه های حکمرانی در دنیا، آن است که مسئولیت در حکومت ما، به عنوان یک طعمه یا غنیمت برای دست یابی به رفاه بیشتر نیست بلکه عرصه تلاش برای دست یابی به اهداف آن مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در همدان، «حجت‌الاسلام سعید کاظمی» امروز (۲ مهرماه)، در مراسم تکریم و معارفه ریاست جهاددانشگاهی واحد استان همدان، گفت: هر آنچه از نقاط قدرت در حکومت اسلامی وجود دارد از فرهنگ دفاع مقدس و تبلور در چنین فضایی بوده است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: هر آنچه از ضعف در حکومت اسلامی مشاهده می‌شود به دلیل دوری از دوران دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت بوده است.

حجت‌الاسلام کاظمی ادامه داد: جهاد دانشگاهی طبق تعریف مقام معظم رهبری، ترکیبی از جهاد به‌ عنوان مبارزه و دانشگاه، عرصه علم و دانش است، جهاد دانشگاهی نهادی است که با نگاه به مبارزه، دشمن‌شناسی می‌کند.

وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی علم را، با نگاه مبارزه علیه دشمن دنبال می‌کند و بارزترین وجه تمایز این مجموعه با سایر نهادها، فرهنگ جهاد مبارزه و کار بسیجی در عرصه علم و فرهنگ است تا بتواند کاظمی آشتیانی‌ها تربیت کند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز کرد: مضمون نامه پنجم حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه خطاب به والی آذربایجان می‌فرماید: حوزه فرمانروائی طعمه تو نيست، بلكه امانتى است بر گردن تو برای انجام‌وظیفه.

وی ادامه داد: همه ما که به نحوی در این نظام و انقلاب مسئولیتی بر عهده‌داریم باید به این نامه حضرت امیر(ع) توجه ویژه داشته باشیم، که اگر این‌گونه باشد، بسیاری از مسائل و مشکلات کشور حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: مهم‌ترین وجه تمایز حکومت اسلامی با سایر اندیشه‌های حکمرانی در دنیا، آن است که مسئولیت در حکومت ما، به‌عنوان یک طعمه یا غنیمت برای دست‌یابی به رفاه بیشتر نیست بلکه عرصه وظیفه و تلاش برای دست‌یابی به اهداف آن مجموعه است.

وی یادآور شد: متأسفانه به هر میزان که از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم، گریبان گیر مشکلات بسیاری در دنیا شده‌ایم، اگر نگاهی همچون نگاه امیر(ع) به مسئولیت شود، افراد و والیان باوجدانی آسوده و برای رضای خدا کار انجام خواهند داد

در ادامه «مهدی باصولی» گفت: آقای اسدی رئیس سابق جهاد دانشگاهی همدان، در دوران خدمت خود، خدمات شایسته‌ای در استان به انجام رساندند.

معاون هماهنگی و امور مجلس دفتر مرکزی جهادانشگاهی افزود: ایشان در دوران خدمت خود، توانستند بسته‌های متنوعی از خدمات را در جهاد دانشگاهی استان  به عرضه نمایش بگذراند.

وی اضافه کرد: ایشان توانستند در سال‌های اخیر بسته‌های خدماتی این مجموعه را دانش بنیان تر کنند، در حوزه آموزش عالی دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان همدان، خدمات تخصصی خوبی به انجام رسیده است.

 باصولی با اشاره به اینکه جای کار در حوزه‌های مختلف جهاد دانشگاهی بسیار است گفت: امیدواریم رئیس جدید جهاددانشگاهی استان همدان با استفاده از ظرفیت افراد مجرب و نخبه همراه با تعامل دستگاه‌های دیگر اقدامات این مجموعه را بهتر از قبل پیش ببرد.

کد خبر 975144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha