روز و شب هشت سال دفاع مقدس لیله القدر بود

حجت الاسلام دکتر ارزانی بابیان اینکه دفاع مقدس با هیچ تاریخی قابل مقایسه نیست گفت: روز و شب هشت سال دفاع مقدس لیله القدر بود و با این نگاه هر روز و هر شب با ۲ هزار روز و ۲ هزار شب قابل تبدیل است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» در سیزدهمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم» که با حضور مجازی و ارتباط تصویری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور تکریم از خانواده شهیدان «سمیع و زاهدی» در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای است که هر چه زمان می گذرد گنجینه نهفته‌ آن آشکار تر می شود.

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: خانواده شهیدان «سمیعی و زاهدی» تصویری از نقش زنان در پشت صحنه دفاع مقدس ارائه کرده اند.

 

وی اظهار کرد: اگر ما در عاشورا و تاریخ کربلا نمادهای بزرگی داشتیم، اما در تاریخ دفاع مقدس پیروانی یافتند که این پیروان الگوهایی برای نسل معاصر ما و آیندگان ما شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی بابیان اینکه دفاع مقدس با هیچ تاریخی قابل مقایسه نیست گفت: روز و شب هشت سال دفاع مقدس لیله القدر بود و با این نگاه هر روز و هر شب با 2 هزار روز و 2 هزار شب قابل تبدیل است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی بابیان اینکه این مادر بزرگوار هم برادران و هم فرزندان خود را اینگونه خالصانه در طبق اخلاص گذاشته است افزود: در خاطرات شهید «حمید زاهدی» فرزند آخر ایشان چندخطی از جزئیات کلام مادر و خواهر شهید که در این جلسه مطرح شد وجود دارد.

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: او در مراحل مختلف در جبهه حضور پیدا کرده و چندین بار مجروح شده و هر بار که از طرف مسئولین از او خواسته شده که تو سهم خود را انجام داده ای و 2 برادر و سه دایی خود را از دست داده ای در پاسخ اظهار می کرد که جز شخص امام هیچ کس حق ندارد برای من تعیین تکلیف کند و حدود 840 روز در جبهه حضور داشت و نکات دیگری از این قبیل.

 

وی ادامه داد: این مادر بزرگوار می توانست از مدت ها قبل بگوید وظیفه ای که در برابر اسلام و ایران و اهل بیت (ع) داشتم، با تقدیم یک شهید، 2 شهید یک برادر، 2 برادر انجام دادم و من فارغ از تکلیف هستم، اما این مادر بزرگوار هر شهید از این خانواده که می رفت آماده می شد برای بدرقه.

 

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: این ها نمادهایی هستند که نشان می دهد چگونه اسلام، انقلاب و ایران عزیز باقی مانده تا فضایی برای مقاومت و همراهی ایجاد شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی بابیان اینکه این اتفاق و رخداد برخاسته از مکتب گرانقدر اسلام و محارم اهل بیت (ع) و حادثه محرم و عاشوراست گفت: مجددا برای این شرایط که به وجود آمده عذر خواهی می کنم که نتوانستم حضورا خدمت این خانواده‌ عزیز برسم و دست بوس آنان باشم، یاد همه چندین هزار شهید این استان را گرامی میداریم و امیدواریم با گذر از این شرایط خدمت خانواده‌ این شهیدان عزیز برسیم.

 

کد خبر 975146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha