۳۱۰ بسته معیشتی بین نیازمندان طبس توزیع شد

امینی نسب با بیان اینکه ۳۱۰ بسته معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان شهرستان طبس توزیع شد، گفت: در ماه محرم بیش از ۱۱ هزار ماسک و ۲۵۰۰ پرس غذا متبرک بین عزاداران امام حسین (ع) و بیماران و کادر درمانی و مدافعان سلامت طبس توزیع شد.

«علی امینی نسب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری چهار وقف جدید در شهرستان طبس به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون تومان در زمینه‌های قرآن خوانی، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و احداث مسجد به ثبت رسیده است.

 

رئیس اوقاف و امور خیریه طبس در ادامه بیان کرد: در شهرستان طبس 520 موقوفه به ثبت رسیده است که 60 درصد از این موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین (علیه السلام) در ماه محرم و صفر هستند.

 

وی به بحث توزیع بسته های غذایی همزمان با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: با مشارکت متولیان موقوفات غیر متصرفی ۳۱۰ بسته معیشتی بین هیات‌های مذهبی و نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا با همکاری مرکز افق امامزاده علی از محل اجرای نیات موقوفات در دهه اول محرم در قالب ستاد مردمی رزمایش کمکهای مومنانه در شهرستان طبس توزیع شد.

 

امینی نسب با بیان اینکه از محل اجرای نیات موقوفات محرم و صفر تعداد ۳۱۰بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد، افزود: از این تعداد 110 بسته از محل موقوفات متصرفی و تعداد ۲۰۰ بسته از محل موقوفات غیر متصرفی به ارزش تقریبی هر بسته ۲۵۰هزار تومان تهیه شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه طبس با اشاره به اینکه با مشارکت متولیان موقوفات طبس تعداد 11هزار و 500عدد ماسک از محل موقوفات طی 10شب اول محرم بین عزاداران توزیع شد، ادامه داد: هم چنین در 10 شب اول ماه محرم یکصد پرچم خودرویی، ۱۵۰ پرچم درب منزلی و ۱۵۰ عدد پرچم درب هیئت و حسینیه بین هیئات مذهبی شهرستان طبس توزیع شد.

 

وی در ادامه بیان کرد: در طول دهه اول محرم تعداد 2هزار و 500 پرس غذا متبرک طبخ و بین عزاداران امام حسین (علیه السلام) توزیع شد که از این تعداد ۳۵۰ پرس غذا متبرک بین بیماران و کادر درمانی و مدافعان سلامت بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس توزیع شد.

 

امینی نسب در پایان با بیان اینکه برنامه هایی برای ترویج فرهنگ وقف در شهرستان طبس اجرا می کنیم، افزود: با اعزام مبلغان به سطح شهر طبس به دنبال این هستیم تا تعداد موقوفات قرآنی و کمک به نیازمندان را در این شهرستان افزایش دهیم.

کد خبر 975158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha