افزایش مهارت مرزنشینان با پایداری مرزها/ ایجاد دپارتمان ماشین آلات کشاورزی در گلستان

اوسط هاشمی گفت: باید با افزایش مهارت به پایداری مرزهای کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اوسط هاشمی» ظهر امروز(چهارشنبه 2 مهر) در شورای مهارت استان گلستان، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ملت ایران با درایت رهبر امت و ایثارگری رزمندگان در جنگ تحمیلی به پیروزی رسید و جهان هنوز نمی تواند اقتدار ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس را نادیده بگیرد.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: امروز بدون شک مهارت می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد و بسیاری از مسائل در حوزه های مختلف از زیستن مسالمت آمیز در کنار هم گرفته تا بهره گیری از فضای مجازی در گرو داشتن مهارت است.

 

وی بر لزوم فراگیری مهارت عبور از بحران و فرصت سازی در شرایط سخت تأکید کرد و افزود: امروز آن سواد علمی کارایی دارد که بتواند جامعه را از بحران ها و مشکلات عبور دهد.

 

اوسط هاشمی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: کرونا و تهدیدات مربوط به آن برخی از اقدامات مانند آموزش مجازی را جزو ضرورت های اجتناب ناپذیر قرار داد که از طریق آن راه اندازی فروشگاه های مجازی سلامت جامعه را تهدید نمی کرد.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به تأکید رئیس جمهور برای به روزرسانی تجهیزات فنی و حرفه ای از محل فروش سهام اشاره کرد و یادآور شد: باید با افزایش مهارت به پایداری مرزهای کشور کمک کنیم.

 

وی با بیان اینکه متأسفانه در سال های گذشته با مدرک گرایی فرهنگ مهارت آموزی را سرکوب کردیم، گفت: برای نخستین بار دپارتمان ملی مهارت سبز در کشور راه اندازی می شود.

 

اوسط هاشمی به ظرفیت استان گلستان در ایجاد مشاغل پایدار در حوزه تولید اشاره کرد و افزود: در دپارتمان ملی مهارت سبز، مهارت آموزی در حوزه تولید محصولات ارگانیک، ساخت محصولات با صرفه جویی انرژی، ذوب آلومینیوم، نصب کننده شبکه، مهندسی انرژی، مکانیک صنعتی محیط سبز و متخصص حسابداری سبز در دستور کار قرار می گیرد.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر لزوم راه اندازی دپارتمان ماشین آلات کشاورزی در گلستان تأکید و خاطرنشان کرد: تحقق این مهم هزینه های تولید را در بخش کشاورزی کاهش می دهد.

 

وی، دورریز نان در سطح کشور را خسارت زا خواند و افزود: استان گلستان می تواند به عنوان پایلوت ملی کیفیت نان در کشور تبدیل شود و با اجرای این طرح بتواند بهترین نان را تولید کند و ضایعات نان را کاهش دهد.

 

اوسط هاشمی با اشاره به مهارت آموزی دانش آموزان در طرح ایران مهارت، افزود: براساس رایزنی صورت گرفته دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز یک رشته مهارتی را فرا می گیرند و تلاش ما انتخاب گلستان به عنوان پایلوت این طرح است.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به راه اندازی مرکز آموزش هتلداری و بومگردی اشاره کرد و گفت: این مرکز باید بتواند بهترین خدمات هتل داری را در این منطقه ارائه کند و ارتقاء سطح کیفی هتلداری از این طریق تحقق می یابد و باید به ارتقای مهمانداری بین راهی و هتل داری اقدام کنیم.

 

وی از میزبانی گلستان در مسابقه ملی سیستم هوشمند ساختمان خبر داد و گفت: این طرح که منطبق با دپارتمان ملی مهارت سبز است در گلستان برگزار می شود.

 

کد خبر 975164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha