مشارکت ۲۷ هزار دانش آموز گلستانی در طرح ایران مهارت

گوهری راد گفت: ۲۷ هزار دانش آموز گلستانی در طرح ایران مهارت یک رشته مهارتی را آموزش می بینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احسان گوهری راد» ظهر امروز(چهارشنبه 2 مهر) در شورای مهارت استان گلستان اظهار کرد: طرح ایران مهارت در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش اجرا می شود و با هماهنگی اداره کل فنی و حرفه ای در اجرای این طرح جزو استان های پایلوت بودیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: 26 درصد از مدرسه متوسطه شامل 180 مدرسه و 27 هزار دانش آموز در طرح ایران مهارت فعالیت دارند و کارهای خوبی در این زمینه اتفاق افتاده است.

 

گوهری راد بیان کرد: در طرح ایران مهارت هر ساله نیازسنجی اتفاق می افتد و در مدارس شبانه روزی و مناطق محروم در اجرای این طرح اهتمام شده است.

 

وی افزود: درخواست داریم که این طرح در دوره ابتدایی نیز برگزار شود و اجرای این طرح باعث افزایش انگیزه دانش آموزان در مقطع بعدی به حوزه های صنعت می شود.


مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: از نظر تجهیزات در هنرستان ها وضعیت خوبی نداریم و امکان تجهیز کلاس ها با توجه به هزینه ها وجود ندارد، سال گذشته 5 میلیارد تومان تفاهم نامه در قالب برون سپاری برنامه ها به فنی و حرفه ای داشتیم و نزدیک به هفت برابر هزینه های آموزش و پرورش کاهش یافته است.

 

گوهری راد بیان کرد: به روزسانی رشته های فنی و حرفه ای به آموزش و پرورش کمک کرد و در سال گذشته توانستیم بیش از 8 هزار و 820 نفر را آموزش دهیم.

 

کد خبر 975208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha