نقش موثر دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در ساخت و طراحی صنایع دفاعی

امیر سیاری گفت: برخورداری از علم لازم و شناخت تهدیدهای آتی ما را در طراحی و ساخت سلاح های مورد نیاز نیز یاری می کند و در ساخت و طراحی صنایع دفاعی، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، امیر «حبیب الله سیاری»، امروز (چهارشنبه 2 مهر) در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شیراز با تاکید بر نقش علم و دانش در حوزه جنگ گفت: برای حفظ امنیت کشور در جنگ های آینده، برخورداری از علم و دانش لازم نقش مهمی ایفا می کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: آینده نگری برای وقوع جنگ های احتمالی مهم است که در این میان فناوری عامل موفقیت در میدان جنگ های آینده است.

وی اضافه کرد: دشمنان همواره علیه جمهوری اسلامی ایران، تهدیداتی در پیش گرفته اند و لازم است تا همواره برای تقویت توانمندی دفاعی خود با فناوری و دانش گام برداریم.

امیر سیاری تصریح کرد: جنگ های آینده با تهدیداتی که در دوران دفاع مقدس با آنها مواجه بودیم بی شک متفاوت خواهد بود و باید عملکرد دفاعی خود را روز به روز بیشتر ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: از اکنون باید تهدیدات 20 سال آتی را بشناسیم و بسنجیم تا بتوانیم برای مقابله با آنها به دانش و برنامه ریزی لازم دست پیدا کنیم.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: البته برای پیشرفت علمی در حوزه دفاعی نباید الزاما جنگی رخ دهد اما باید در زمان صلح نیز امکان و احتمال هر تهدیدی را در نظر گرفت و پیشرفت علمی در پیش گرفت تا دشمنان با ضعیف پنداشتن ما فکر حمله نداشته باشند.

وی با تاکید بر قدرت فکری در وقوع جنگ ها گفت: امروز قدرت فکری از قدرت فیزیکی مهمتر است، جنگ در دریا کاملا جنگ علمی است و موشک ها به سمت هوشمند بودن و نقطه زنی برای مقابله با جنگ الکترونیک رفته اند.

امیر سیاری افزود: برخورداری از علم لازم و شناخت تهدیدهای آتی ما را در طراحی و ساخت سلاح های مورد نیاز نیز یاری می کند و در ساخت و طراحی صنایع دفاعی، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان نقش موثری دارند.

وی اعلام کرد: برای آشنایی با توانمندی های دانشگاه صنعتی شیراز، یک تیم متخصص از معاونت جهاد و تحقیقات از ستاد ارتش به این دانشگاه اعزام خواهد شد تا به شکل و  به صورت تخصصی با اقدامات این دانشگاه آشنا شود.

کد خبر 975256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha