خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا/ آمار جان باختگان به ۱۵۲ نفر رسید

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، گفت: تعداد جانباختگان بیماری کرونا در استان با ثبت یک مورد جدید در ۲۴ساعت گذشته به ۱۵۲ نفر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» ظهر امروز (۲ مهر) در گفتگو با رسانه های گروهی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۲ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، اظهار کرد: از بیماران بستری تست کرونا برای ۶۳ نفر مثبت شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۱۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۲ نفر از بیماران وخیم گزارش شده است.

 

وی افزود: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد جدید فوتی داشتیم که کل آمار فوتی کرونا در استان به ۱۵۲مورد افزایش یافته است.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، اکنون جزو استان‌های در وضعیت قرمز اعلام شده است، ادامه داد: طبق آخرین اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان، شهر‌ستان های بیرجند و نهبندان در وضعیت قرمز کرونایی هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: همچنین شهرستان‌های خوسف، درمیان، طبس، فردوس و قاینات در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های سرایان و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه در وضعیت سفید (کم خطر) قرار دارند.

 

به گفته وی بررسی‌های نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد کماکان ۶۰ درصد موارد جدید مربوط به تجمعات و دورهمی‌ها است.

کد خبر 975290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha