بررسی«روایت جنگ در دل جنگ» با نگاهی به مستند های شهید آوینی

کتاب «روایت جنگ در دل جنگ» با نگاهی به مستندهای سید مرتضی آوینی چهارم مهر نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نقد و بررسی کتاب «روایت جنگ در دل جنگ» با نگاهی به مستندهای سید مرتضی آوینی، از سلسه نشست های موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در هفته دفاع مقدس نشست جمعه چهارم مهر ساعت 14 در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.

 

در این نشست که به همت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برگزار می شود، محمد مهدی شاکری و حمیدرضا شعیری سخنرانی می کنند.

 

محمد مهدی شاکری مترجم است و کتاب «روایت جنگ در دل جنگ» با نگاهی به مستند های شهید آوینی  اثر انیس دوویکتور را ترجمه کرده است. انیس دوویکتور نویسنده این کتاب متولد 1971 دانش آموخته کارشناسی علوم سیاسی تطبیقی و دکترای سیاست گذاری فرهنگی با موضوع سیاست گذاری سینمایی از نگاه جمهوری اسلامی ایران است. وی مدرس دانشگاه سوربن در بخش تاریخ و هنر سینماست و کتاب تصاویر رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی در سینما را به نگارش در آورده است. بخش هایی از کتاب وی انتخاب و با عنوان « روایت جنگ در جنگ» در ایران منتشر شد.

 

 کتاب «روایت جنگ در دل جنگ» با همکاری بنیاد سینمایی فارابی، انتشارات واحه و انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران امسال همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی منتشر شده است. این کتاب مشتمل بر 320 صفحه با قیمت 50000 تومان به فروش می رسد.

 

حمیدرضا شعیری، معناشناس، نشانه شناس، کارگردان تئاتر، مترجم، منتقد ادبی و هنری و استاد دانشگاه است. 80 مقاله از این استاد دانشگاه به زبان های فارسی و فرانسه در مجلات داخلی و خارجی منتشر شده است.

 

وی کتاب هایی همچون مبانی معناشناسی نوین، معناشناسی بیداری، معناشناسی سیال، معناشناسی ادبیات و تجزیه و تحلیل نشانه را به رشته تحریر درآورده است و کتاب هایی مانند راهی به نشانه و نقصان معنا را ترجمه کرده است.

 

 

کد خبر 975304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha