از برگزاری شورای هماهنگی کانون ها تا حمایت از گروه های هنری در مسجد

نشست هم اندیشی با هدف ارتقاء فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «هاشم شیرازیان» در این نشست که در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان برگزار شد، به صدور مجوز فعالیت کانون ها به صورت  الکترونیکی ویژه کانون های بالای دو هزار امتیاز اشاره کرد و  گفت: در این باره کانون ها باید موارد خواسته شده از جمله رکن های مشخص شده و نیز  مشخصات کانون و مشخصات مدیر کانون را تکمیل و درخواست مجوز را ارسال کنند.

 

مدیر ستاد فهما خراسان شمالی برگزاری جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری شهرستان مانه و سملقان را یکی از اولویت های برنامه های کانون های هر شهرستان نام برد و خواست تا پیگیری حوزه فرهنگی این موضوع محقق شود.

 

شیرازیان همچنین موضوع حمایت از گروه های سرود کانون های مساجد را از اهم فعالیت های 6 ماهه دوم ستاد فهمای استان عنوان کرد و افزود: پیگیری نامه اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استانداران توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مبنی بر اختصاص اعتبار  از سوی فرمانداری ها در تأمین و تجهیز کانون های مساجد، از مواردی است که برای ارتقاء فعالیت کانون ها لازم است انجام شود.

 

«مجید شاکری»، مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مانه و سملقان هم از فعالیت کانون ها و اقدامات انجام شده به ویژه  تلاش برای برگزاری نخستین رویداد ملی فهما در استان و ثبت برنامه های انجام شده مساجد در سایت بچه های مسجد، قدردانی کرد.

 

گفتنی است از تعداد 389 باب کانون فرهنگی و هنری فعال در مساجد استان تعداد  43 باب کانون در مساجد شهرستان مانه و سملقان فعالیت دارد.

 

 

 

 

 

کد خبر 975482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha